• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تلاطم مسافر برهای شخصی، نفس تاکسی های زرد ارومیه را بریده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تلاطم مسافر برهای شخصی، نفس تاکسی های زرد ارومیه را بریده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و بین الملل شهردار ی ارومیه، قبل از رسیدن به محل تاکسی های خطی که مثل همیشه منتظر مسافر برای جابه جایی هستند، ناگهان تردد خودرهای شخصی توجهات را جلب می کند، خودروهایی شخصی رنگ ورو رفته که برای مسافرکشی در مقابل تاکسیها ترمز می کنند و دراین لحظه نگاه های غضب آلود رد و بدل وحرفهایی شنیده می شود، گاهی صحبت و گاهی دعوا بین رانندگان تاکسی ومسافربر های شخصی که بد جوری نان تاکسی ها را آجر کرده اید واین داستان هر روز در گوشه گوشه شهر ارومیه تکرار می شود . این روزها مسافربرهای شخصی در خیابان های ارومیه شانه به شانه تاکسی ها زرد در سوار کردن مسافر بر هم پیشی می گیرند .معضل مسافربرهای شخصی و رشد و افزایش فزاینده آن، باعث بروز مشکلات بسیاری در شهر شده است.

تهدید امنیت شهروندان

یک شهروند ارومیه ای با بیان اینکه به ناچار برای تردد در شهر سوار مسافر بر های شخص می شویم، گفت:  وجود برخی تاکسی های دربستی منجر به کلافه شدن و در نتیجه تردد با مسافربرهای شخصی شده است .

"خ. محسنی" با اشاره به بروز مشکلات بسیار برای مردم و شهروندان بواسطه فعالیت مسافربرهای شخصی، اظهار کرد:  امنیت مسافران داخل مسافر برهای شخصی به خطر می افتد چرا که هیچ اطلاعاتی از سابقه رانندگانی که پشت خودروهای پلاک شخصی می نشینند، وجود ندارد.

نارضایتی رانندگان تاکسی

یکی از رانندگان خط ویژه خیابان کاشانی با گلایه از تردد مسافر برهای شخصی در شهرارومیه، بیان کرد: مسافربرهای شخصی منجر به افزایش مدت زمان تردد تاکسی ها در مسیرهای ویژه برای سوار کردن مسافران از 10 دقیقه به 40 دقیقه شده است .

"س.فضلی" با سابقه 5 سال فعالیت به عنوان رانندگی تاکسی، ادامه داد:  هر روز شاهد تردد مسافر برهای شخصی در خیابان ها از شهر های همجوار ارومیه هستیم که این به ضرر شهرارومیه تمام می شود چرا که چرخش مالی که در اینجا باید برای توسعه شهر صرف شود در شهر های همجوار روی میدهد.

وی با بیان اینکه حضور مسافر برهای شخصی باعث کاهش درآمد تاکسی ها شده است، گفت: هر تاکسی در شهر ارومیه بدون حضورمسافر برها شخصی در حدود 90 هزار تومان درآمد کسب می کند اما با فعالیت آنها این میزان مبلغ کاهش یافته و به 40 الی 30 هزار تومان می رسد .

فضلی یادآور شد: مسافر برهای شخصی هیچ هزینه ای از بابت عوارض، هزینه خط ویژه و مالیات پرداخت نمی کند در حالی که رانندگان تاکسی این موارد را پرداخت می کنند.

وی گفت: مسئولان  مدیریت شهری به ویژه راهنمایی و رانندگی درخواست کرد که فعالیت مسافر برهای شخصی به ویژه مسافر برهای با پلاک شهرستان را بصورت مستمر کنترل کنند.

در این بین یکی از شهروندان زن حاضر در تاکسی مقصر اصلی در این ماجرا را تاکسی های شهری دانست و گفت: دربستی رفتن تاکسی ها منجر به رشد مسافر بر ها در شهر ارومیه شده است.

مقوله مسافربرهای شخصی و تاکسی ها  و تبدیل ان به یک مارتن

یک راننده دیگر  نیز با گلایه از حضور مسافر های شخصی در شهر، بیان کرد: حضور مسافر برهای شخصی در شهر ارومیه منجر به کمرنک شدن مسافر در برخی مسیر های شده است .

«م.سماواتی» با بیان اینکه مقوله مسافربرهای شخصی و تاکسی ها به یک مارتن در شهر ارومیه تبدیل شده است، گفت: در خیابان های شهر ارومیه تاکسی های 40 میلیون تومان با خودرودهای 4 میلیون تومان رقابت می کنند، رقابتی که برنده آن مسافر برهای شخصی است.

وی با اشاره بر لزوم ساماندهی مسافر برهای شخصی، گفت: باافزایش گشت های نامحسوس و اخذ جریمه های اضافی از رشداین معضل شهر جلوگیری کرد.

برخورد قانونی با مسافر برهای شخصی

فخرالدین معصوم زاده ، مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه فعالیت مسافربرهای شخصی غیرقانونی است و مردم نباید از آن‌ها استفاده کنند، گفت:  اگرچه سازمان تاکسی رانی برخوردی با این افراد نمی کند ولی ماموران راهنمایی و رانندگی طبق قانون با صدور جریمه بر طبق  قانون برخورد می کند.

وی  با بیان اینکه بر فعالیت ها مسافر برهای شخصی در سطح شهر ارومیه  در قاالب 5 گشت محسوس و نامحسوس نظارت  می شود ،  عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت مسافربرهای شخصی جزو وظایف اداره راهنمایی و رانندگی است اما با این حال اکیب های نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه با همکاری راهنمایی و رانندگی سعی در بهبود وضعیت این اشخاص دارد.

وی با اشاره به حضور مسافربرهای شخصی از سایر شهرستان های و فعالیت آن در سطح شهر ارومیه، بیان کرد:  ماموران راهنمایی و رانندگی طبق قانون با صدور جریمه با آنان برخورد می کنند و در صورت عدم بازدارندگی به پارکینک انتقال می یابد.

معصوم زاده در پاسخ به این پرسش که چرا مسافر برهای شخصی ساماندهی نمی شود، گفت:  مقوله ساماندهی مسافر برهای شخصی ارومیه در سال 86 انجام گرفته  است ولی ساماندهی این مسافربرها با اخذ مجوز از مدیریت شهری و به کار گیری آنها در آژانس های   شهری صورت می گیرد.

وی  در پاسخ به گفته شهروندان در خصوص فعالیت دربستی برخی از رانندگان تاکسی ،  عنوان کرد: اخیرا طرح راه اندازی ایستگاه دربستی در 30 نقطه شهر چون روبروی بیمارستان مطهری کلید خورده  و در صورت فعالیت دربستی رانندگان تاکسی به غیر از این ایستگاه های  دربستی طرح فوق با آن برخورد می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی شهرداری با اشاره به نقش مردم در عدم استفاده از مسافر برهای شخصی، بیان کرد: برای حمایت از حقوق تاکسیرانان و کاهش بار ترافیکی شهری باید شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی گفت: شهروندان می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با شمار تماس  32359995 و سامانه پیامکی  30005289  در ارتباط باشند.

گزاش از مریم نقی پور

Print
421 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان