• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تمامی استعلامات شهرسازی مناطق پنج گانه غیرحضوری می شود/ گسترش خدمات الکترونیکی موجب شکستن زنجیره انتقال کرونا
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تمامی استعلامات شهرسازی مناطق پنج گانه غیرحضوری می شود/ گسترش خدمات الکترونیکی موجب شکستن زنجیره انتقال کرونا

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  حسین پناهی در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت گسترش خدمات غیرحضوری اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به موضوع ارائه خدمات غیرحضوری ورود جدی کرده و با تلاش مضاعف اقدامات بسیار خوب و فوق العاده ای را نیز به سرانجام رسانده است.
وی با بیان اهمیت فرهنگسازی در راستای استفاده عموم از خدمات غیرحضوری افزود: اگر بتوانیم فرهنگسازی لازم را انجام داده و اطلاع رسانی مناسب داشته باشیم امید می رود تمامی شهروندان خودشان مراعات کرده و از مراجعه به شهرداری خودداری و برای استفاده از این خدمات از منزل و یا محل کار خود رغبت نشان دهند. 
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استفاده از خدمات الکترونیکی ارائه شده از سوی شهرداری موجب کاهش ازدحام و عدم تجمع در ادارات و مناطق شهرداری می شود که یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش شیوع کرونا است.
پناهی ادامه داد: معمولا در ایام پایانی سال که به آن نزدیک می شویم، تجمع شهروندان در واحدهای تابعه شهرداری افزایش می یابد و باید در این راستا تدابیر جدی بیندیشیم و گسترش خدمات غیرحضوری بهترین راهکار در این خصوص است.
وی تأکید کرد:باید با تمامی توان به جامعه کمک کنیم تا از ویروس کرونا رهایی یافته و شهروندان به سلامتی برسند و در شرایط فعلی مهمترین هدف شکستن زنجیره انتقال است.
پناهی با اشاره به خدمات ارائه شده به شهروندان در راستای اهداف شهر هوشمند و گسترش خدمات الکترونیکی گفت: استعلامات شهرسازی مناطق شهرداری ارومیه به صورت 100 درصدی غیرحضوری شده که به صورت پایلوت در منطقه پنج اجرا و طی این هفته در منطقه یک شروع می شود و در آینده ای نزدیک در سایر مناطق نیز اجرا می گردد.
وی در این باره تصریح کرد: در مناطق شهرداری و در قالب سامانه شهروندسپاری استعلام بانک، ادارات، نقل و انتقالات، پرداخت عوارض صنفی، پیگیری درخواست ها، پیگیری الکترونیکی قبوض و تصدیق گواهی و ... همه به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.
پناهی افزود: اطلاع رسانی لازم و فرهنگسازی در این راستا انجام شده تا مردم مراجعه نکنند و هدف ما این است اما ارائه خدمات به صورت حضوری نیز برای شهروندانی که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات الکترونیکی را ندارند انجام می شود و در این راستا وقفه و خللی به وجود نیامده است.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری وقتی با تهدید کرونا مواجه شده می کوشد آنها را به فرصت تبدیل کرده و خدمتی نو به شهروندان ارائه کند.
وی اظهار کرد: از مزایای گسترش خدمات الکترونیکی تسریع در ارائه خدمات و نیل به اهداف شهر هوشمند است.
پناهی ادامه داد: ارومیه جز شهرهای پایلوت هوشمند کشور است و تلاش می کند اهداف و سیاست های مدنظر را عملیاتی و اجرا کند و همانطور که قبلا گفته شد این مهم در تبدیل تهدید ها به فرصت ها نقش بارزی ایفا می کند.

وی با اشاره به نامه ها و درخواست های شهروندان از مدیریت شهری تأکید کرد: تمام نامه ها و مکاتبات به شهرداری به صورت غیر حضوری ارسال شده؛ از طریق سیستم، قابلیت پیگیری دستورات را داشته و تمامی مراحل گردش نامه از طریق  پیام کوتاه به شهروند ارسال می شود و دیگر مراجعات حضوری به دبیرخانه های شهرداری ضرورت ندارد.
پناهی همچنین ضمن بیان اینکه شورای اسلامی شهر می کوشد تا بیشتر جلسات و نشست های خود تا حد امکان به صورت ویدیوکنفرانس برگزار کند، افزود: بستر ارتباطی ویدیوکنفرانس ها را راه اندازی کرده ایم و بسیاری از جلسات را به صورت آنلاین برگزار می کنیم تا کمکی برای کاهش شیوع کرونا باشد.
وی با یادآوری اپلیکشین های طراحی شده از سوی شهرداری ارومیه و ضرورت استفاده هرچه بیشتر مردم از این اپلیکیشن ها اظهار کرد: اپلیکیشن پرداخت عوارض نوسازی، خودرو،  کسب و پیشه، جستجوی متوفیان، نقشه همراه، پارکومتر و ... هم اکنون قابل دسترس است و از همه مهمتر تجمیع این موارد است که به صورت پنجره واحد ارائه شده و شهروندان می توانند از سایت  khedmat.urmia.ir به راحتی خدمات ارائه شده را مشاهده و استفاده کنند.
به گفته پناهی استعلامات دفاتر ثبت اسناد نیز از این هفته غیرحضوری شده و در اختیار شهروندان است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان خواهشمندیم برای سلامتی خودشان، پرسنل شهرداری و جامعه در صورتی که می توانند و امکانش است بدون مراجعه به شهرداری و از منزل خدمات غیرحضوری را استفاده کنند و ضرورتی برای حضور فیزیکی وجود ندارد.

Print
282 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان