• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

توجه به مسائل اجتماعی در مدیریت شهری الزامی است
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

توجه به مسائل اجتماعی در مدیریت شهری الزامی است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، مهندی خلیل راحتی  با بیان مطالب فوق افزود: امروزه ضرورت توجه به پیوست اجتماعی پروژه ها بيش از پيش اهميت يافته است.
وی با اشاره به توقعاتی که مردم از شهرداری‌های کشور دارند، اظهار کرد: جمع‌آوری زباله کمترین و پایین‌ترین سطح انتظارات مردم از شهرداری‌ها است که با وجود اینکه پایین‌ترین انتظار مردم است ولی با اهمیت‌ترین فعالیت‌ محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: هرچه خدمات به مردم بدهیم ولی اگر این سطح از انتظارات را درست انجام ندهیم فعالیت عمرانی به چشم مردم نمی‌آید.
قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: وقتی این انتظار مردم برطرف شود در مرحله بعد انتظارات مردم به سمت فعالیت عمرانی سوق داده می‌شود.
راحتی با بیان اینکه متاسفانه اکثر فعالیت‌های شهرداری‌ها در این سطح متوقف شده‌ است، تاکید کرد: بعد از رفع این مشکلات مردم در مرحله پایانی و مهم‌تر از مدیریت شهری، تقویت بخش سلامت، رفع آسیب‌های اجتماعی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ... که تمامی هم ندارد را دارند.
وی با بیان اینکه در این مرحله شهرداری‌ها به عنوان یک سازمان خدماتی شهری تبدیل به نهاد اجتماعی می‌شوند گفت: وقتی یک پروژه عمرانی احداث می‌شود اگر مسائل اجتماعی و فرهنگی در آن نادیده گرفته شود به جای اینکه این پروژه رفاه عمومی را به همراه بیاورد باعث نارضایتی در مردم می‌شود.
راحتی با بیان اینکه در مطالعات جامع شهری باید به همه جوانب دقت کافی شود، یادآور شد: در 20 سال پیش توجه بیشتر به جنبه‌های شهرسازی بود ولی بعدها گفتند مطالعات جامع حمل و نقل و راه هم در دستور کار باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون الزام مطالعات اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات مهم که نیاز اکثر شهروندان است،‌ در دستور کار قرار گرفته شد چرا که جنبه عمرانی با مسائل اجتماعی تلفیق شده است.
قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مردم در شهرها حقوقی دارند که این حقوق تبدیل به ابرحق در آمده که باید در طراحی‌های شهر لحاظ شود.
راحتی خاطرنشان کرد: شهرهای ما به شهر ماشین‌محور تبدیل شده‌اند که باید این نگرش تغییر یابد.
وی با اشاره به اعتبار 550 هزار میلیارد تومان مدیریت شهری کشور گفت: اگر این مبلغ را به 80 میلیون جمعیت کشور تقسیم کنیم سرانه هر فرد ایرانی از منابع عمومی شهری 600 هزار تومان تا 700 هزار تومان است.
قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: سرانه هر فرد تهرانی از منابع عمومی شهری با توجه به اعتبار 17 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد شهردار تهران 880 هزار تومان است.
راحتی افزود: سرانه هر فرد مشهدی از منابع عمومی شهری 3 میلیون و 300 هزار تومان و در شیراز حدود یک میلیون تومان و در شهر گرگان این مبلغ 550 هزار تومان است.
وی یادآور شد: با این سرانه چطور می‌توان انتظار داشت که با سرانه بالای مردم مشهد استقبال برای سکونت در این شهر بیشتر نشود.

منبع: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

Print
631 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان