• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های بودجه 97 شهرداری ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های بودجه 97 شهرداری ارومیه

به گزارش مدیریت ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور،  شهردار ارومیه با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تشکر از مردم و درایت نیروهای نظامی و امنیتی در ایجاد فضای آرام در ناآرامی های کنونی بیان کرد:  مردم غیور ایران آگاهانه پاسخ اغتشاشگران را با حضور حماسی خود دادند و آگاهانه حضور یافتند تا نقشه های شوم دشمنان خنثی یابد .

وی با بیان اینکه  نبود امنیت در کشور باعث افزایش معضلات اجتماعی می شود، گفت:  دشمن امنیت حاکم را دوست ندارد و سعی در ناامنی آن به هر طریقی چون اختلاف افکنی در بین قومیت ها و یا درقالب مطالبات مردمی  را دارد و تمام توان خود را بر این امر معطوف کرده است.

شهردار ارومیه در ادامه  با اعلام اینکه در حال حاضر بودجه مناطق و سازمان مختلف تابعه شهرداری ارومیه در سال 97 در مرحله بستن و ارسال آن به شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب نهایی است، افزود: بودجه سال 97 شهرداری ارومیه  یک بودجه انقباضی بوده و نسبت به سال گذشته آن افزایش نمی یابد و بودجه در چارچوب یک هزارو 150 میلیارد تومان تصویب می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی  پروژه ها ی اجرایی در  بودجه سال 97 ستاره دار و شاخص می شوند، عنوان کرد:  اجرای  پروژه های  نیمه تمام چون تقاطع غیرهم سطح آذربایجان،  یادمان شهید باکری، رینگ دوم کمربندی ،  پارک سلامت،  توسعه جاده گلمان، توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت آسفالت و پیادرو سازی معابر بافت فرسوده و تاریخی، اجرای ترموا و راه اندازی کارخانه تولید انرژی از پسماندهای شهری از اولویت های بودجه 97 برای اجرا است.

حضرت پوربا اشاره  به توسعه حمل و نقل عمومی در سال 97 اظهار کرد:  با خرید  100 دستگاه اتوبوس درون شهری و 50 دستگاه ون جهت حمل و نقل مسافران در حاشیه شهر، ناوگان اتوبوس رانی توسعه  می یابد.

وی در ادامه در خصوص  آسفالت و کیفی سازی آسفالت معابر، گفت:  در سال 97 ، 300 هزار تن آسفالت تولید و در اختیار مناطق و سازمان های  تابعه برای  توسعه اسفالت معابر قرار می گیرد .

حضرت پور افزود:  همچنین  لایحه سال 97 شهرداری  به عنوان یک سند راهبردی برای  اداره شهر  در حال اجرا است که به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارسال و سپس آن را  فرمانداری  تایید وشهرداری ارومیه آن  را تا 15 بهمن ماه  به اطلاع عموم      می رساند .

شهردار ارومیه  با اشاره به اینکه درآمدهای شهرداری از محل پرداخت های شهروندان تامین می شود،  تاکید کرد:  مشارکت مردم در  تامین هزینه  های شهری کمک شایانی در بحث تامین درآمدهای شهرداری  و ارتقای زندگی شهری می کند.

وی در پاسخ به یک از درخواست های شهروندان در خصوص راه اندازی مسیر اتوبوس در خیابان حسنی،  گفت:  پیش بینی      می شود  با توجه به تردد شهروندان در خیابان حسنی، مسیر اتوبوس ها از آن خیابان در نظر گرفته شود.

شهردار ارومیه  با عذرخواهی از مردم به خاطر وضعیت حاکم در حوزه والیبال و فوتبال،  بیان کرد:  بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته شده توسط مدیریت شهری در حدود 62 درصد  مردم  اعلام  کردند که که تیم داری در حوزه والیبال به صورت  بومی اداره شود و این مهم اتفاق افتاد، ولی با این اوصاف والیبال روند مطلوبی را طی نکرد .

وی با اشاره به انتصاب اخیر حسن وقاری به عنوان سرپرست  باشگاه  فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، بیان کرد:  نظر بر این بود که دایره فنی مدیریت تیم تغییر نیابد در نتیجه تصمیم گرفته شد، مدیریت جدیدی  باشگاه را اداره کند  و امید است تیم  والیبال شهرداری ارومیه در جمع شش تیم برتر کشور قرار گیرد.

شهردار ارومیه با اشاره  به تیم فوتبال،  بیان کرد:  بر اساس کمبود مالی حاکم بر شهرداری نظر بر این شد که تیم فوتبال در لیگ دسته دوم در کشور بازی کند .

وی تاکید کرد:  شهرداری ارومیه سالهاست که تیم داری والیبال را کرده است ولی متولی ورزش  مدیریت شهری نیست و متولی  اداره ورزش و جونان است که می تواند از طریق اسپانسر  این مقوله  را مدیریت کند  اما در این برهه که شهرداری با رکود مالی مواجه است،  تنها راه حمایت است.

شهردار ارومیه از شهروندان و تمامی اشخاص حقوقی و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی خواست که نظرات خود در خصوص ارتقای زندگی  شهروندی و توسعه شهر در زمان بودجه نویسی  با شهرداری در میان بگذارند.

Print
663 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان