• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تیم فوتبال شهرداری ارومیه به حریفی قابل احترام در کشور تبدیل شده است
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تیم فوتبال شهرداری ارومیه به حریفی قابل احترام در کشور تبدیل شده است

مدیر تیم‌های پایه فوتبال شهرداری ارومیه:

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، یحیی بهاری، مدیر تیم‌های پایه فوتبال شهرداری ارومیه  با تاکید بر اینکه همه باید به تعهدات خود در قبال فوتبال عمل کنند، اظهار داشت: مسائل مالی تنها یکی از مقوله‌های فوتبال بوده و نباید آن را در مسائل مالی خلاصه کرد، بنابراین از بازیکن گرفته تا فدراسیون و سازمان‌های مرتبط، همه باید به تعهدات خود در قبال این رشته ورزشی عمل کنند.

بهاری با اشاره به پیشرفت فوتبال ارومیه در رده‌های پایه در دو سال اخیر بیان کرد: در سال‌های گذشته ارومیه حتی توان مقابله با تیم‌های جنوب استان را نداشت تا جایی که به راحتی از آنها شکست می‌خورد بنابراین با تعیین یک فرآیند دو ساله، فوتبال ارومیه تقویت شد و توانست که امسال در تمامی رده‌های پایه، مقام نخست را در سطح استان کسب کرده و حتی در سطح کشور به حریفی قابل احترام برای تیم‌های صاحب نام از جمله تیم‌های اردبیل و تبریز تبدیل شود.

مدیر تیم‌های پایه شهرداری ارومیه در رابطه با نحوه استعدادیابی بازیکنان تصریح کرد: نخستین چارت تشکیلاتی تیم‌های پایه را مدارس فوتبال تشکیل داده و بیشترین نحوه استعدادیابی از طریق این مدارس انجام می‌شود و با وجود استقبال  ناچیز علاقه‌مندان در سال 95، حدود 800 نفر در قالب ترم تابستان در این کلاس‌ها که در چهار پایگاه برگزار شد شرکت کردند.

وی در رابطه با خروجی کلاس‌های ترم تابستان گفت: هم‌اکنون نفراتی که در کلاس‌های تابستانی از استعداد لازم برخوردار بودند در قالب ترم‌های پاییز و زمستان در کلاس‌ها شرکت کرده و افرادی که در این کلاس‌ها به سطح قابل قبولی دست یافته‌اند در تیم‌های پایه مربوط به رده سنی خود مشغول به بازی هستند.

 

بهاری در رابطه با شیوه‌های دیگر استعدادیابی افزود: علاوه بر استعدادیابی از طریق مدارس فوتبال با حضور مربیان و استعدادیاب‌ها، نفراتی نیز از سایر طرق در قالب جشنواره فوتبال محلات، جام نوروز، جام دهه فجر و جام مدارس جذب تیم‌های پایه فوتبال می‌شوند.

وی با اشاره به تیم‌داری شهرداری ارومیه از سال 93 در حوزه فوتبال اظهار داشت: شهرداری ارومیه تیمداری در دسته دو را از سال 93 صرفا در سطح بزرگسالان آغاز و با دستور شهردار ارومیه، ساختار فوتبال پایه نیز از خرداد سال گذشته آغاز شد.

مدیر تیم‌های پایه فوتبال شهرداری ارومیه در رابطه با استعداد موجود آذربایجان‌غربی در زمینه فوتبال بیان کرد: به دلیل تجربه شرایط چهار فصل بودن استان در طول سال وضعیت بازیکنان آذربایجان‌غربی از لحاظ فیزیکی بالاتر از سایر استان‌ها بوده و بنابراین دارای استعداد فراوانی در حوزه فوتبال است که از جمله این استعدادها می‌توان به بازیکنانی همچون فرشاد احمدزاده و پویا بابازاده اشاره کرد.

وی کافی نبودن تعداد بازی‌های رسمی فوتبال برای بازیکنان رده‌های پایه را چالش بزرگ سال گذشته دانست و تصریح کرد: براساس آمار سال گذشته، هر بازیکن در رده‌های پایه باید حداقل در طول یک سال 24 بازی رسمی را انجام داده و با توجه به اینکه مدت برگزاری مسابقات استانی یک هفته طول می‌کشید و بازیکن در مجموع تنها شش بازی انجام می‌دادند، قادر به نشان دادن استعداد خود نبودند.

بهاری افزود: اما به سبب کافی نبودن تعداد بازی‌های استانی و ساختار و پشتوانه مالی، تیم شهرداری توانست در سال 94 با ورود به مسابقات کشوری تعداد بازی‌های رسمی برای بازیکنان رده‌های پایه فوتبال را به 24 تا 30 بازی رسمی رسانده و تجربه و آمادگی بازیکنان را افزایش دهد و در این باره از ثمره این اقدامات می‌توان به بازیکنانی از جمله محمد زینالی اشاره کرد که اکنون بازیکن ثابت تیم امید باشگاه شهرداری ارومیه بوده و از کشورهای خارجی پیشنهاد بازی دریافت کرده است.

منبع: تسنیم

Print
770 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان