• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جزییات دومین دوره مسابقات کشتی انتخاب پهلوان شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جزییات دومین دوره مسابقات کشتی انتخاب پهلوان شهر ارومیه

 اما امروز روز فرهنگ است و ارومیه خیز بر می دارد تا پس از عمرانی های فراوان و ادامه دار، بدست مردی دیگر پله ای دیگر را در مسیر ارتقای فرهنگی طی کند. گردشگران را جذب کند و ارومیه را نه درصدر اخبار ایران که در برترینهای جهان قرار دهد.  کسی که معتقد است باید آستین ها را بالا زد. توجه به فرهنگ را نه واجب کفایی که واجب عینی می داند و معتقد است باید سوار اسب تند روی فرهنگ شد و تاخت. مرحوم باوند پور را هم خوب می شناسد و ارادت خاصی به وی دارد. زندگینامه اش را خوانده و در کارها از او الهام گرفته و الگو برداری می کند. به همین دلیل هم کمر همت بسته تا مسابقات کشتی پهلوانی جشنواره شادروان باوندپور را در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار نماید.

آقای وقاری هدف از برگزاری این مسابقات را بفرمایید.

بی تردید شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز را باید قهرمانان و پهلوانان واقعی ایران اسلامی دانست. همه ما می دانیم که مرحوم باوند پور از مردان تکرار نشدنی و بی نظیر دیار ماست. همه به خصایص و سجایای اخلاقی این پهلوان خطه آذربایجان واقفیم و شکی در آن نیست. اما سوال اینجاست که چقدر این ویژگی ها و خصایص در جامعه ما نهادینه شده و در تعاملات روز مره مردم دیده می شود؟ مردم در نزاع و درگیری ها چقدر به اخلاق پهلوانی مرحوم باوند پور پایبند هستند؟ در ازدواج، تحصیل، تعلیم و .... منش پهلوانی چه جایگاهی دارد؟ همه این سوال ها ما را برآن داشت تا در راستای نشر وگسترش مرام و منش پهلوانی در میان همه اقشار مردم گام برداریم  و چه الگویی بهتر و بزرگتر از مرحوم باوندپور . مرحوم باوندپور به حق پهلوانی بی نظیر و دلیر مردی عارف بود که هر چه از خصایص و زندگی نامه اش برای جوانان بگوییم باز هم کم است. هدف اصلی با توجه به رده سنی تعیین شده برای شرکت کنندگان نیز، زنده کردن روح پهلوانی و مرام و منش مرحوم باوندپور در میان جوانان دیارمان است. 

این مسابقات کی و کجا برگزار می شود ؟

طبق برنامه ریزی کمیته اجرایی،  مسابقات روز جمعه، سوم شهریور ماه با عنوان " دومین دوره مسابقات کشتی پهلوانی یادواره مرحوم باوندپور" در محل آمفی تئاتر پارک ائللر باغی برگزار خواهد شد.

چه کسانی می توانند در این مسابقات شرکت کنند؟

این مسابقات امسال در رده سنی نوجوانان و جوانان تعریف شده و طبق شرایط کمیته ثبت نام جوانان محلات مختلف شهر می توانند جهت پیکار مردانه در آن شرکت نمایند.

علاقمندان می توانند از تاریخ شنبه 1 شهریور تا روز پنجشنبه 5 شهریورماه و در ساعات اداری به ورزشگاه تختی ارومیه واقع در خیابان کاشانی مراجعه فرمایند.

دوستداران این ورزش هم جهت تماشای مسابقات می توانند از ساعت 10 صبح تا عصر روز جمعه در آمفی تئاتر روباز بوستان ائللرباغی حضور به هم رسانند.

در پایان مسابقات نیز هم چون سال گذشته بازو بند پهلوانی به پهلوان پهلوانان شهر اعطا خواهد شد.

معیار و ملاک شما برای داوری در این مسابقات چیست؟

ملاک معیار که حتما پهلوانی وعیاری و لوتی گری است و شرکت کنندگان ابتدا با پیمانه مرام و معرفت سنجش می شوند. در وهله دوم هم باید گفت که کشتی پهلوانی قاعده و قوانین خاص خود را دارد. هماهنگی های لازم هم  انجام شده و داورین از هیئت کشتی ارومیه جهت قضاوت فنی حضور خواهند داشت. امتیازات کشتی پهلوانی مانند کشتی آزاد خواهد بود با این تفاوت که در صورتی که کشتی گیر به هر طریق به پل برود کشتی با ضربه فنی به نفع حریف مقابل پایان می یابد. هم چنین کلیه تکنیک های فنون کشتی آزاد و فرنگی بعلاوه استفاده از قسمت کمر و شلوار و زانوی شلوار برای اجرای فنون مجاز خواهد بود.

ضمن اینکه ملاک انتخاب آن دسته از ورزشکارانی خواهند بود که مزین به خصلت های پهلوانی و مردانگی باشند.

و سخن آخر با شرکت کنندگان در این مسابقات؟

این مسابقات  مزین به نام و خاطره مرحوم باوند پور است و برای همه مردم تقدس و جایگاه خاصی دارد. از هم شهریان تقاضامندم  هم در شان پهلوان باوندپور پیکار کنند.

هم در شان و منزلت آن بزرگوار حاضر شوند و مرام پهلوانی را حد الاقل در طول آنروز به معنای واقعی کلمه معنا کنند.

Print
1012 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان