• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حاتمی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: مشارکت مردم،مهمترین عوامل مؤثر در فرآیند توسعه شهری و محلی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حاتمی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: مشارکت مردم،مهمترین عوامل مؤثر در فرآیند توسعه شهری و محلی

وی اضافه کرد: دنیایی که به خاطر دگرگونی های الکترونیکی و ارتباطات به دهکده ای کوچک و قابل دسترس برای همگان بدل شده است تنها در سایه مشارکت تمام گروه ها و آحاد جامعه می تواند از تنگناها و معضلات پیچیده جوامع کنونی با پیروزی بگذرد و پشت سر نهد و جوامع و گروه هایی که نتوانند خود را با شرایط دائم در حال تغییر کنونی منطبق نمایند محکوم به فنا یا عقب ماندگی خواهند بود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد:جهت توسعه شهر و محل مشارکت مردم باید از قلمرو و خویشاوندی و طایفه و قوم و نژاد برتر رود و حس و اهمیت و ارزشی همگانی پیدا کند و صد البته برای ایجاد چنین نگرشی در مردم تغییر در نگرش مدیران، مسئولین و دولتمردان و معطوف نمودن دیدگاه آنان به دیدگاهی مترقی و توسعه طلب امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و در سالی که مقام معظم رهبری اقتصاد و فرهنگ را در آن مهم و اصل جلوه داده اند مطمئناً این امر با مشارکت اقتصادی و مشارکت فرهنگی مردم محقق خواهد شد.

حاتمی افزود: مشارکت زمانی بدست می آید که فرد خواسته های خود و جامعه را بطور کامل می شناسد و به در تضاد نبودن آن ایمان دارد. امروز در شهری مثل ارومیه که با رشد جمعیت،حاشیه نشینی ،اسکان غیر رسمی،نابسامانی ترافیک،آلودگی محیط زیست،مهاجرت روستائیان به شهرو سایر مسائل دائماً در حال گسترش و پیچیدگی بیشتر می باشد تنها با به کارگیری توانایی های قریب به اتفاق شهروندان و مشارکت آگاهانه و خود خواسته آنان در قالب طرح ها و برنامه های مشارکتی قابل کنترل و حل می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر به هر دلیلی مشارکت فعال و آگاهانه مردم تعطیل و شهروند تبدیل به شهر نشین گردد  علاوه بر مشکلات عدیده برای شهروندان کار کرد و بهره وری مدیریت شهری کاهش و تقلیل بهره وری مدیریت شهری  عامل در رشد روز افزون مشکلات و معضلات اجتماعی و عدم توسعه یافتگی و افزایش هزینه های بی اثر را بدنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط اساسی ترین سؤالی که مدیران در مدیریت شهری باید بپرسند و پاسخ دهند این است که  مشارکت مردمی و همکاری آنان در اداره شهر چه زمانی به حداکثر میزان خود خواهد رسید؟ و آنچه مسلم است و بنا به نظر کارشناسان امر مشارکت و همکاری مردم هیچگاه خود به خود و به صورت خود جوش بطور دائمی به وجود نخواهد آمد و سازمان ها و مراجعی که طالب و خواهان مشارکت مردم می باشند باید کاری کنند که دید مردم نسبت به آنان مثبت باشد، مردم باید به مدیریت شهری و سازمان ها و مراجع ذیربط اعتماد کامل داشته باشند و اگر این اعتماد متقابل باشد نیاز چندانی به مقررات اجباری وجود نخواهد بود.

وی در پایان گفت:برای ایجاد اعتماد و همکاری در مردم دو شرط زیر در کنار سایر عوامل الزامی و اجتناب ناپذیر است:

1-تصمیمات گرفته شده از طرف سازمان ها و مراجع مدیریت شهری باید به طور عادلانه پیاده و محقق گردد.

2-در برخورد با آحاد جامعه بدور از تمامی گروه بندی های قشری،قومی و مذهبی احتمالی موجود در جامعه به گونه ای برابر و بدون تبعیض رفتار گردد.

Print
703 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان