• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

حوادث مربوط به آسانسور افزایش چشمگیری داشته است/ کارشناسان سازمان آتش نشانی آماده ارائه مشاوره های ایمنی به شهروندان
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

حوادث مربوط به آسانسور افزایش چشمگیری داشته است/ کارشناسان سازمان آتش نشانی آماده ارائه مشاوره های ایمنی به شهروندان

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه؛

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ ابراهیم شاد قوشچی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال تعداد 162 مورد حادثه مربوط به آسانسور رخ داده است، اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که تعداد حوادث مربوط به آسانسور در ارومیه رو به افزایش است. وی افزود: در این راستا در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه نخست سال 96  شاهد افزایش چشمگیر حوادث مربوط به آسانسور در شهر ارومیه هستیم.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با بیان اینکه تعداد حوادث آسانسور در شش ماهه نخست سال گذشته 83 فقره بود، گفت: در چاهک آسانسور ضروری است که  فنرهای ضربه گیر استاندارد و مناسب تعبیه شده و همچنین به هیچ وجه از آسانسور بیش از حد ظرفیت آن استفاده نشود.

شاد قوشچی ادامه داد: جهت نصب و  یا خرید آسانسور فقط به مؤسسات مجاز و مورد تأیید مؤسسه استاندارد و سازمان آتش نشانی مراجعه و سلامتی و حفظ جان خود و همشهریانتان را فدای برخی مسائل نکنید.

وی تصریح کرد: آسانسورها باید به صورت دوره ای و در بازه های زمانی منظم سرویس شده و مورد بازبینی قرار گیرند.

شاد قوشچی یادآور شد: هنگام گیر کردن در آسانسور از وارد کردن تکان های شدید به کابین جدا خودداری و با حفظ خونسردی در اسرع وقت باید با سامانه 125 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تماس گرفت.

وی اظهار کرد: باید به کودکان خود در آپارتمانها و مجتمع های مسکونی یاد دهیم که آسانسور وسیله بازی و تفریح برای آنها نیست.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی و ارائه مشاوره های ایمنی لازم به شهروندان و در صورت بروز حوادث آماده امدادرسانی هستند.

Print
269 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان