• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

خزانه داری متمرکز در شهرداری ارومیه راه اندازی شود/ ضرورت پیگیری قانونی معضل سرریز منهول های فاضلاب
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

خزانه داری متمرکز در شهرداری ارومیه راه اندازی شود/ ضرورت پیگیری قانونی معضل سرریز منهول های فاضلاب

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حسین پناهی در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و تبریک  هفته بسیج دانش آموزی  و  هفته پدافند غیر عامل که به نوعی مدیریت شهری در این امر دخیل بوده و به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در امر پدافند غیر عامل است، گفت:  از معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند و سازمانهایی که قبل از بارش باران در آماده باش بودند و حین بارش که با اقدامات موثر  در آبگرفتگی معابر و رفع مشکلات کوشیدند تشکر می کنم.

وی ضمن گلایه از مدیریت آب و فاضلاب در کنترل فاضلاب شهری افزود:  همه ساله در فصل بارندگی فاضلاب شهری  از منهول های این سازمان به دلیل عدم توجه مهندسی در زمان اجرا به بیرون سرازیر می شود و از این رو از مدیریت شهری و به ویژه دایره حقوقی و حراست شهرداری می خواهم تا در دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: از شهرداری خواستار توجه جدی به جمع آوری و دفع آبهای سطحی  در نقاط حادثه خیز و بالاخص در زیر پلهای احداثی در سطح شهر به ویژه در زمان بارندگی هستم و از کمیسیون عمران شورا درخواست تشکیل جلسه ای در جهت جمع آوری آبهای سطحی ، حفاری های شرکت های خدمات رسان و منهولهای فاضلاب و پیگیری رفع مشکلات در این حوزه را دارم.

پناهی  ادامه داد: موضوع پلاکهای آزادسازی نشده در طرح میدان امام (ره) مورد بحث و بررسی قرار گیرد که در همین جلسه جهت تسریع در این طرح تصمیمات لازم اتخاذ و دستورات مقتضی صادر شد.

وی با اشاره به تصمیم در خصوص نردبان 53 متری تصریح کرد: برای استفاده در امور سازمان آتش نشانی  مقرر شد پیگیریهای لازم در جهت اخذ استاندارد لازم صورت پذیرد تا وارد چرخه خدمات رسانی شود.

پناهی در خصوص این جلسه توضیح داد: بخشنامه اجرای دستورالعمل خزانه داری در شهرداریها و سازمانهای وابسته ابلاغی وزارت کشور با ارائه گزارش معاونت مالی و اقتصادی شهرداری و معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی در این زمینه مشخص شد که شهرداری ها با راه اندازی کمیته تخصیص در تکمیل فرآیند راه اندازی خزانه داری،، کلیه دریافتی  و پرداختی های تمام واحدها از طریق مکانیزم کمیته تخصیص و خزانه داری متمرکز صورت خواهد پذیرفت .

در پایان مقرر گردید تا هفته آتی شهرداری  نسبت به ارائه گزارش مالی شش ماهه اول سال با عنایت به اینکه شش ماه اول سال جاری سپری شده و بر اساس بند 10 ماده 73 و در جهت شفاف سازی و آگاهی مردم از گردش و تراز مالی شهرداری   در اختیار شهروندان  قرار گیرد .

توجه به معوقات حقوق ، معوقات مناطق عملیاتی و بیمه پرداخت نشده در سنوات گذشته  و ... در حمایت از ایجاد انگیزه بیشتر نیروی انسانی تاکید کرد.
با توجه به فصل بودجه بندی و تهیه لایحه عوارض و بهای خدمات شهرداری و سازمانهای تابعه برای سال 1401 پیشنهادات شهرداری با رویکرد جدید و نگاه ویژه دیده شود  تا بودجه را به سمت عملیاتی شده پیش ببریم.

Print
289 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان