• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

خزانه شهر ارومیه راه اندازی می شود/ درخواست از نمایندگان برای کمک به شهرداری ها در تصویب بودجه 98
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

خزانه شهر ارومیه راه اندازی می شود/ درخواست از نمایندگان برای کمک به شهرداری ها در تصویب بودجه 98

شهردار ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور با بیان اینکه درآمدهای پایدارشهرداری ها در سه رکن تعریف شده است، اظهار کرد: درآمدهای شهرداری ها در قالب درآمدهای حاصله از کمک های دولتی از قبل چون ارزش افزوده مالیاتی، سوخت و جرایم راهنمایی و رانندگی و گمرک، درآمدهای حاصله از قبل پرداخت عوارض نوسازی، پسماند، کسب و پیشه و خودرو و درآمدهای حاصله از پروانه ساخت و کمیسیون ماده 100 است.

وی با اشاره به کمک های دولت به شهرداری،  افزود:  کمک های دولت عمدتا از طریق مراجع قانونی حاصل  و در قالب برخی درآمدها به شهرداری  تحصیل می شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه درامدهای حاصل از عوارض با مشارکت شهروندان تحقق می یابد،  عنوان کرد:  این نوع درآمدها مشارکتی  باعث رونق اقتصادی شهر شده که شهروندان بیش از گذشته در جهت عمران و آادانی  شهر مشارکت پر رنگ داشته باشند.

حضرت پور درآمدهای حاصله از پروانه ساخت وکمیسیون ماده  صد را مقطعی عنوان کرد و گفت:  این نوع در آمدها با  گذر زمان و با تثبیت نرخ رشد جمیت به عنوان درآمد پایدار برای  شهرداری تحقق نمی یابد و با رکود مسکن این نوع درآمدها  تعطیل می شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگردرآمدها، درآمدهای حاصل از قبل ایجاد ارزش افزوده در قالب املاک است، بیان کرد:  شهرداری ارومیه به این مهم در قالب پروژه های سرمایه گذاری بصورت پروژه های  مسکونی و تجاری  نگاه ویژه دارد.

به گفته حضرت پور شهرداری به کسب درآمدهای پایدار از قبل ارزش افزوده با تبدیل املاک خود به ارزش افزوده ورود کرده و تاکنون پروژه های  سرمایه گذاری چون اوریاد و رزت را  وارد فاز اجرایی کرده و هرچقدر شهرداری بتواند مستغلاتش را زیاد و از فروش به سمت اجاره حرکت، می تواند درآمدهای بسیاری را تحقق دهد .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از منابع تحقق درآمد توسعه حمل و نقل عمومی،  ریلی و هوایی است، گفت:  شهرداری ارومیه در این خصوص با توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین حمل و نقلی ریلی با ایجاد تراموای شهری ورود کرده  اما خرید هواپیما بدلیل افزایش ارز تحقق نیافت.

حضرت پور خاطرنشان کرد:  شهرداری ارومیه مانند سایر شهرداری های کشور به دنبال کسب درآمدهای پایدار از طریق بسترها قانونی و سرمایه گذاری و اجاره مستغلات است.

شهردار ارومیه در پاسخ به این پرسش که تاکنون کمک های دولتی به شهرداری ارومیه تا چه میزان بوده است، تشریح کرد:  کمک های دولت بصورت مستقل وغیر مستقل بوده  که کمک ها در قالب مستقل بصورت مشارکت در تسریع  پروژه ها قابل ملاحظه نیست.

حضرت پور با بیان اینکه کمک های پایین دولت در قالب مستقل  به شهرداری ارومیه ناشی از بی مهری های حاکم  در بودجه ریزی کشور است،  گفت:  در بودجه ریزی کشور بسترهایی  پیاده ریزی شده است که مسئولان استان آذربایجان غربی خارج از ان بستر نمی توانند حرکت کنند اما نمایندگان  مردم استان در مجلس  به سهولت می توانند در زمان تصویب بودجه کمک  شایانی به شهرداری ها کنند.

وی از نمایندگان درخواست کرد  در زمان تصویب بودجه 98، بسترهایی  برای کمک به شهرداری که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند،  ایجاد کنند .

حضرت پور با اشاره  به کمک های  دولت بصورت غیر مستقیم، بیان کرد: کمک های دولت  از قبل عوارض و سایر کمک ها به شهرداری چندان مطلوب نیست اگرچه کمک های معنوی دولت و همراهی در کمیسیون مختلف چون ماده صد قابل ستودنی و جای تقدیر دارد .

وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری چه تعداد تفکیک های مسکونی برای ایجاد درآمد ها  از طریق ارزش افزوده دارد،  عنوان کرد:  سهم تفکیک های مسکونی  بالای 4 میلیون متر مربع است و اینها سرمایه ای بزرگ برای شهر است و شهرداری با ایجاد خزانه شهر  سعی در ثبت آنها دارد .

شهردار ارومیه با اشاره به راه اندازی خزانه شهر با هدف ثبت ارزش افزوده دارایی ها و ایجاد شفافیت در بین مردم، خاظرنشان کرد:  در خزانه شهر ارزش افزوده تمام داریی شهر بصورت منقول و غیر منقول  بصورت کارشناسی  در قالب آمار  ثبت و پلاک زده می شود.

Print
440 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان