• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در آخرین روز هفته دفاع مقدس؛ مراسم افتتاح پارک موزه دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در آخرین روز هفته دفاع مقدس؛ مراسم افتتاح پارک موزه دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ شهردار ارومیه در مراسم افتتاح پارک موزه دفاع مقدس در ارومیه، با اشاره به رشادت های رزمندگان آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این استان از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز بعلت مرزی بودن هموراه شاهد شهادت یکی از جوانان خود است، شهادت ها و رشادت های که امنیت پایدار را برای استان رقم زده است.

مهندس محمد حضرت پور با بیان اینکه باید پیام شهدا را به نسل های آینده انتقال و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج داد، گفت: شواری اسلامی شهر و شهرداری ارومیه سعی دارد با اتخاذ سیاست ها و با مشارکت ارگان های مربوطه،  فرهنگ ایثار و شهادت را در شهر ترویج دهد.

وی با اشاره به پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی، اظهار کرد: این پارک موزه با به نمایش گذاشتن ارزش های هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان استان محلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حلقه ای بین نسلهای گذشته و آینده خواهد شد.

شهردار ارومیه با اشاره به ساخت دهکده مقاومت واقع در باغ رضوان ارومیه ، اظهار کرد:  ساخت این دهکده باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد 12 هزار شهید آذربایجان غربی توسط شهرداری ارومیه در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری ارومیه ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به تناسب بودجه خود و به اندازه ترویج دین و مذهب در اولویت مدیریت شهری ارومیه قرار داده است ، گفت: شروع هر پروژه عمرانی در شهر باید مزین با نام شهدا باشد.

امنیت پایدار آذربایجان غربی به برکت خون شهداست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به موقیعت مرزی آذربایجان غربی و شرایط ویژه حاکم برآن، بیان کرد: این استان درهشت سال دفاع مقدس با سلحشوری رزمندگانش حماسه هایی آفرید، حماسه های که تا به امروز جریان داشته بطوری که از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز درهای شهادت در این منطقه از کشور بسته نشده است.

مصطفی رضوی اظهار کرد: رزمندگان آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس در سه جبهه یعنی جبهه رژیم بعثی عراق ، جبهه دشمنان داخلی و جبهه جنگ با طبیعت در حال جنگ بودند و عملیات بزرگی چون عملیات والفجر 2، کربلای هفت که هر کدام برگ زرینی در تاریخ 8 سال دفاع مقدس است را رقم زدند.

وی با گرامیداشت یاد 12 هزار شهید آذربایجان غربی، بیان کرد: 8 سال دفاع مقدس در حقیقت یاد آور حدیث پایدار مردانی است که جانانه در مقابل حملات دشمن مقاومت کردند و جمهوری اسلامی ایران را به ما هدیه دادند و همچنین امنیت پایدار در آذربایجان غربی نیز به برکت خون شهدا است.

رضوی خاطر نشان کرد: امروز نیز در منطقه صفر مرزی آذربایجان غربی به برکت نیرو های مسلح شاهد امنیت پایدار هستیم.

نباید مسایل مربوط به هشت دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود

معاون فنی و مهندسی امور یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس باعث بقای و استواری نظام اسلامی ایران شد، گفت: اکنون این دفاع به فرمایش مقام معظم رهبری متعلق به همه آحاد جامعه است و هیچ خطوطی در دفاع مقدس مطرح نیست.

محمد ناظر با اشاره به تاسیس بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تدبیر مقام معظم رهبری در سال 1377 ، اظهار کرد: هدف از تشکیل این بنیاد طبق این تاکید مقام معظم رهبری که « مسایل مربوط به دفاع مقدس نباید هرگز به فراموشی سپرده و یا تحریف شود »، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و جلوگیری از نابودی، تحریف و به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز رسالت بزرگی در حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دارد، بیان کرد: برای محقق شدن هر چه بهتر این رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی احداث پارک موزه دفاع مقدس را دستور کار خود قرار داد تا سلحشوری های رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس برای جوانان استان را به نمایش بگذارد.

معاون فنی و مهندسی امور یادمان های بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به کلنگ زنی پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی در سال 1370، گفت: نقشه های عمرانی این پروژه در سال 77 آماده شد و در سال 83 مجموعه های اداری آن به اتمام رسید و اکنون نیز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.

در پایان مراسم افتتاح پارک موزه دفاع مقدس، از چند تن از تلاشگران مجموعه بزرگ شهرداری ارومیه و دست اندرکاران ساخت پارک موزه دفاع مقدس با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.













Print
703 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان