• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در سال 95صورت می گیرد؛ ارتقاء سرانه فضای سبز ارومیه از 10 به 12 متر مربع
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در سال 95صورت می گیرد؛ ارتقاء سرانه فضای سبز ارومیه از 10 به 12 متر مربع

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، ولی مناف زاده با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری در ارومیه در حال حاضر از 9.7 مترمربع به ازای یک نفر گذشته و به 10 متر رسیده است، گفت:  در برنامه 4 ساله شهرداری که یک سال از تصویب آن گذشته، مقرر شد که سرانه فضای سبز به 12 متر مربع برسد.

وی افزود:  خوشبختانه سرانه فضای سبز در شهر ارومیه نسبت به سایر نقاط کشور خوب است، چرا که رنج تعریف شده که بنا بر شرایط اقلیمی و فاکتورهای مشابه تعیین می شود، در کشور ما از 7 تا 12 مترمربع است و ما در نزدیکی های حداکثر هستیم

مهندس مناف زاده ادامه داد:  در ماه های آینده  پروژه های فضای سبز منطقه یک شهرداری حداقل به مساحت 15 هکتار شامل فضای سبز خطوط گلشهر، پارک طلائیه، باقیمانده پارک دانشجو، خدا دوست، حسن نژاد، فضای سبز خطوط آخر بلوار سعدی را در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاه به تحقق باغ شهر ارومیه ، عنوان کرد: در این راستا باغ حلاوت کار را که در فلکه جاده دریا (اول گلمانخانه) با 885 هکتار است به صورت 2 هکتار پارک و بقیه به صورت باغ- پارک درمی آوریم که این موضوع از پروژه های مورد نظر این سازمان در ماههای آتی است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد:  احداث فضای سبز در قبرستان متروکه پشت آرامگاه به مساحت حدود 10 هکتار و زمین خالی واقع در سمت چپ ورودی باغ رضوان (روبروی بیمارستان در حال احداث بهشتی) به مساحت 8 هکتار، زمین واقع در خیابان شهید ذاکر در پشت خوابگاه علوم پزشکی، قبرستان متروکه واقع در انتهای بلوار باهنر، کاربری سبز واقع در خیابان بوستان در بلوار سعدی، فضای سبز چند هکتاری تقاطع ابوذر، فضای سبز پلاک های 93 و 96 واقع در ارتفاعات بالای زمینهای صنوف کارگران و زمین دیگری واقع در روبروی آپارتمانهای اسکان جزو برنامه های آتی سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص احیای باغ شهر ارومیه است.

 وی گفت:  با توجه به اینکه در بعضی مناطق ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی انجام شده و کاربری فضای سبز انجام نگرفته است سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در نظر دارد نسبت به شناسایی محل هایی برای احداث فضای سبز در مناطق حسین آباد، علی آباد، امتداد خیابان نور و اطراف خیابان ابوذر اقدام کند و این، نشانگر غافل نبودن ما از هسته مرکزی شهر است.

مهندس مناف زاده با بیان اینکه در معابر و کوچه های داخل محدوده شهر ارومیه حدود 120 میلیون اصله درخت وجود دارد که این مقدار منهای درختان موجود در پارکها، فضاهای سبز و پارکهای جنگلی هستند، گفت: علاوه بر این درختان، حدود 180 هکتار درختان میوه به صورت باغات داخل محدوده شهر موجود است.

وی با اعلام اینکه  12.5 هکتار باغ به صورت باغات خصوصی در حریم شهر قرار دارد که توسط سازمان فضای سبز نسبت به شناسایی و صدور شناسنامه باغ برای آنها اقدام شده است، عنوان کرد:  در راستای سیاستهای شهرداری و شورای شهر مبنی بر اینکه تا حد امکان باغات داخل شهر برای بقای عنوان ارومیه به عنوان یک باغشهر، اخیرا باغی در دیگاله تملک شده و چند مورد باغ نیز به پیشنهاد این سازمان توسط اداره محترم املاک شهرداری در سطح شهر در حال اقدام برای تملک هستند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به کاشت 4 میلیون بوته گل از ابتدای سال جاری تاکنون ، اظهارکرد: در ایام باقیمانده تابستان و نیمه اول پاییز آمار به بیش از 4 میلیون بوته می رسد و تا آخر سال نیز به بیش از 8 میلیون بوته  خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اکثر گونه های گل که در سطح شهر کاشته شده توسط واحد تولیدات گیاهی اداره فنی-اجرای سازمان انجام می شود،  بیان کرد: اگر به اقلام گل و گیاه تولیدی خود سازمان ارزش ریالی بدهیم به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال گل و گیاه در در سطح شهر کاشته شده است.

Print
867 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان