• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

طرح جامع تفصیلی شهرارومیه از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

طرح جامع تفصیلی شهرارومیه از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

 در حال حاضرطرح الحاق 800 هکتار از اراضی خارج از شهر ارومیه به داخل محدوده ارومیه در چه مرحله ای قرار دارد؟

بعد از گذشت دو سال از تصویب طرح الحاق 800هکتار از ارضی خارج از شهر ارومیه به داخل تنها 14 تعاونی از 27 تعاونی تشکیل یافته برای الحاق در کمیسیون ماده 5 به تایید رسید ه اند.

این 800هکتار به چه فضا هایی اختصاص خواهد یافت؟

با توجه به اینکه از 800هکتار الحاقی یک سری مناطق مسکونی و فضای خالی است در نتیجه باید باید از 800هکتارالحاقی نزدیک 25 الی 30 درصد آن برای فضا های خدماتی و توسعه شبکه معابر و راههای دسترس تبدیل شود و مابقی نیزبه فضاهای مسکونی اختصاص یابد.

و چه زمانی باقیمانده 800 هکتار وارد محدوده خواهد شد؟

امیدواریم بتوانیم باقیمانده800هکتارالحاقی را از طریق مشاوره طرح تفصیلی ارومیه با رعایت اصول معماری و شهر سازی و پیش بینی زیر ساخت ها و را ه های دسترسی برابر برنامه مطالعات مشاور ه وارده محدوده شهر کنیم.

در ادامه بفرمایید در حال حاضر طرح جامع تفصیلی شهر ارومیه از چه وضیعتی برخوردار است؟

در حال حاضر مرحله مطالعات و تهیه نقشه های هوایی طرح جامع تفصیلی شهر ارومیه از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است .

مطالعات طرح جامع تفصیلی از چه زمانی آغاز شد؟

مطالعات طرح تفصیلی ارومیه از سال 91 آغاز شده است و دراین طرح تمرکز بیشتر برروی توسعه عمودی شهر است و از آن جایی که چارچوب و قوانین آن از معماری و شهر سازی جدا نیست، باید به بحث ترافیکی و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر توجه شود.

دراین طرح چه مسایلی باید مدنظر قرار گیرد؟

با توجه به اینکه در طرح تفصیلی نیاز های اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی و شهر سازی و تامین سرانه فضای شهری با کاربری های مختلف تامین ومطالعه می شود و همچنین در این طرح وضعیت توسعه شبکه معابر شهری بر حسب سطح سرانه مطالعه و در قالب یک سند با چشم انداز ده ساله به امضای مسئولان شهر در کمیسیون ماده پنج رسیده و پس از آن در شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب می رسد.

با توجه به اینکه مطالعات طرح تفصیلی شهر ارومیه با هدف تنظیم برنامه های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در محلات و مناطق شهری در دست اجرا است با تمام این تفاسیر مساحت این طرح چقدر است؟

کل مساحت طرح مذکور با پروژه طرح الحاق 800 هکتار از اراضی خارج از شهر به داخل محدوده و شهرک گلمان به مساحت 3 هزارهکتار ، 10 هزارو 500 هکتار است.

و چه زمانی شاهد به اتمام رسیدن مطالعات این طرح خواهیم بود؟

 زمان تکمیل مطالعات طرح جامع تفصیلی فعلی تا پایان سال جاری است و از آن جایی که طرح جامع تفصیلی پایه های توسعه شهر است و هر چقدر عملیات اجرای آن کاربردی تر و هر چقدر در این طرح نیاز های حال و آتیه شهر در اولویت باشد طرح کار آمدتر و مناسبی خواهد بود.

Print
3058 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان