• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

چهارمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان در نقده برگزار گردید
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

چهارمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان در نقده برگزار گردید

لطیفه مبیّن ، رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با اشاره به موضوع این نشست گفت : این نشست با موضوع طرح پیش نویس الزام شهرداری ها به تحصیل گری ، حمایت و توسعه صنایع دستی به تصویب اعضای مشورتی بانوان شوراهای اسلامی استان رسید و جهت اجرا متناسب با اقتضائات محلی در اختیار اعضا قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی هر ملتی معرف ذوق هنری و خلاقیّت اجتماعی در پاسخگویی به قسمتی از ضرورتهای مادی و معنوی و تجلی مولفه های اجتماعی و فرهنگی در تولید کالا از مظاهر تمدن جوامع انسانی است افزود : در ایران در دهه های اخیر سهم صنایع دستی در بین کالاهای صادراتی غیر نفتی همواره در راس بوده و بیش از 70 درصد تولید کنندگان صنایع دستی در ایران را زنان تشکیل می دهند .

خانم مبیّن با اشاره به ماده یک این طرح اضافه کرد : به منظور توانمند سازی و ظرفیت سازی زنان شاغل در بخش صنایع دستی و تسهیل گری و حمایت از آنها جهت تولیدات برای ارتقا صادرات غیر نفتی کشور و توسعه گردشگری پیشنهاد می گرددو شهرداری ها در خصوص حمایت از توسعه صنایع دستی متناسب با مقتضیات مکانی و جغرافیایی خود مشارکت برنامه ریزی و تسهیل گری نمایند .

هم چنین در ماده 2 این طرح شهرداری موظف می شود به منظور شناخت فرصت ها و توسعه صنایع دستی طرح جامع مطالعاتی باز آفرین مدیریت و برنامه ریزی جهت توسعه صنایع دستی بومی و مکان یابی بازارچه صنایع دستی با مشارکت سازمان های ذیربط را انجام دهد .

رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان آذربایجان در بخش دیگری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در این خصوص خاطر نشان کرد : شهرداری باید جهت گسترش صنایع دستی با مشارکت سازمان ها به خصوص با سازمان فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دوره های آموزشی را در رده های سنی و جنسی مختلف در مناطق و نواحی مختلف را برگزار نماید .

در ادامه این جلسات میهمانان جلسه آقایان سید مهدی علوی ( رئیس شورای اسلامی شهر نقده ) فرامرزی ( فرماندار نقده ) فتحی پور  (شهردار نقده) و خانم دهقان(مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی) و اعضای محترم شورای اسلامی شهر نقده از همراهی مسئولین شهری در خصوص شعار سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تقدیر و تشکر نموده و ایراد سخنرانی کردند .

در پایان مقرر گردید نشست این مجمع در روز پنج شنبه مورخه 17 مهر ماه در شاهین دژ برگزار گردد.
Print
688 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان