• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دوربرگردان غیرهمسطح المهدی به بهره‌برداری رسید
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دوربرگردان غیرهمسطح المهدی به بهره‌برداری رسید

پروژه دوربرگردان غیرهمسطح المهدی به طول ۳۲ متر، عرض ۳۶ متر با سطح عرشه به مساحت ۱۱۵۲ متر مربع  و صرف ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور فرماندار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای اجرایی طی آئین ویژه‌ای صبح امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه در آیین افتتاح این پروژه گفت: دوربرگردان غیرهمسطح المهدی پس از طی فرآیند مطالعات از طریق سامانه ستاد و توسط بخش خصوصی وارد فاز اجرا شد، پروژه‌ای که گشایش آن منجر به کاهش ترافیک همچنین تامین امنیت تردد شهروندان خواهد شد.

وی یادآور شد: زمانبندی اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح المهدی  ۱۰۰ روز کاری بود که به دلیل فرآیند جابجایی فیبر نوری، ۱۷ روز کاری به تاخیر افتاد.

شهردار ارومیه رفاه و امنیت شهروندان ساکن این محدوده از شهر ارومیه را جزو اولویت‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: ساماندهی ضایعات‌فروشان در جداره مسیر بزرگراه خاتم الانبیا (ص) نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری ارومیه در حوزه  توزیع ترافیک، عنوان کرد: معضل ترافیک موضوع عمومی تمام شهرها و به ویژه شهر ارومیه بوده که شهرداری ارومیه جهت رفع آن بصورت فنی و علمی با دو شرکت بزرگ و مطرح  کشور همچون شرکت سابیر، تفاهم‌نامه انعقاد کرده است.

شهردار ارومیه افزود: ثمره انعقاد این تفاهم‌نامه‌ با شرکت سابیر، بیشتر پروژه‎‌های عمران شهری با محوریت مدیریت ترافیک است.

وی در ادامه با بیان اینکه آسفالت ‌ریزی معابر جزو پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری ارومیه در سال جاری بود، اظهار کرد: بر اساس بودجه ۱۴۰۲ بر آسفالت‌ریزی  یک میلیون متر مربع  از معابر هدف گذاری شده بود و تا به امروز بیش از ۹۵۰ هزار مترمربع  از معابر آسفالت شد که با آسفالت‌ریزی کمربندی شریانی این هدف‌گذاری تحقق می‌یابد.

شهردار ارومیه افزود: با مساعد بودن شرایط جوی و آسفالت ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر مناطق ۵گانه، آسفالت‌ یک میلیون و ۲۰۰ هزارمتر مربع از معابر در سال جاری رقم خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری،  بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه جهت اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر ارومیه صرف شده است.

شایان ذکر است که گشایش دوربرگردان غیرهمسطح المهدی موجب روانسازی ترافیکی مسیر خاتم الانبیا، حذف مخاطرات تصادفی و آسیب‌های اجتماعی همچنین با افزایش ارزش افزودگی موجب حذف محل تجمعات ضایعاتی و حضور  اصناف ارزشمند در محل خواهد شد.

Print
231 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان