• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رخت عزا بر تن شهر ارومیه درآستانه ماه محرم/ برنامه های فرهنگی ویژه ایام محرم برگزار می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رخت عزا بر تن شهر ارومیه درآستانه ماه محرم/ برنامه های فرهنگی ویژه ایام محرم برگزار می شود

به گزارش  ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام سیامک نصری مقدم با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: امسال به مانند سال گذشته، عزاداری ها و برنامه های فرهنگی محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برگزار می شود.
وی با اشاره به اعلان عزای حسینی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: مراسم اعلان عزا و اهتزاز پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بارعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه شهرداری مرکزی برگزار شد.
حجت الاسلام نصری مقدم با اشاره به فضاسازی سطح شهر ارومیه، بیان کرد: ۶۰۰۰ متر انواع ریسه پارچه ای مشکی، انواع کتیبه های مشکی ، المان های مناسبتی، ۱۰ عدد المان نوشتاری لبیک یا حسین(ع) و یا ابوالفضل العباس(ع) بر پیشانی پل ها و زیرگذرهای سطح شهر،  3 عدد بنر بزرگ «این شهر عزادار حسین است» در ورودی های شهر نصب شده است.

مدیر ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه عنوان کرد:  همچنین به منظور سیاه پوشی فضاهای شهری، طرح های مناسبتی ایام محرم در رولاپ ها، اسکرولینگ ها  و بیلبورد ها شهری اکران می شود و  ۶۰۰ دقیقه تیزر هم با مضامین ماه محرم از تلویزیون شهری پخش می شود.
وی با اعلام این که در آستانه ماه محرم پرچم های نصب شده در میادین و عرشه پل ها به رنگ مشکی در می آید، اظهار کرد:   پرچم های مشکی با موضوع محرم به تعداد ۷۰ تخته از پل های عابر پیاده،  پرچم های مشکی خیابانی به تعداد ۱۵ عدد، پرچم های مشکی آویزی  در خیابان امام خمینی(ره)، عطائی و  میدان ولایت فقیه به تعداد ۴۱ عدد نصب می شود.
حجت الاسلام نصری مقدم انتخاب نکات ناب با محوریت امام حسین (ع) و پخش در فضای مجازی، جشنواره تلاوت های مجلسی، رونمایی از المان مشک در میدان بازارباش، برگزاری عکس محرم، شب شعر عاشورایی، مراسم عزاداری شاه حسین گویان به مدت 13 شب، تهیه ویژه نامه محرم ، مسابقه فرهنگی محرم با محوریت امر به معروف و نهی از منکر  را از جمله برنامه های فرهنگی در ایام محرم برشمرد.
وی تجهیز بیش از 200 مسجد و هیات های مذهبی با پک های فرهنگی  چون ریسه، کتیبه و بنر و اهدا پوستر با عنوان «این خانه عزادار حسین است» به تعداد 2 هزار عدد در سطح شهر و اهدا پک مذهبی به همکاران شهرداری و شورای شهر چون شال عزا، کتاب امام حسین (ع)، پرچم سیاه جهت نصب در خودرو ، شناسنامه شهید سردار سلیمانی و سی دی های مداحی را از سایر برنامه فرهنگی مدیریت شهری ارومیه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد.

Print
205 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان