• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

زمایش زیستی شیمیایی شهرداری ارومیه برگزار شد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

زمایش زیستی شیمیایی شهرداری ارومیه برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ در این رزمایش که با پیام دکتر سحابی معاون خدمات شهری شهرداری اورمیه و با حضور مسئولان شهری و استانی آغاز شد، سناریویی مبنی بر اقدام تروریستی و شیمیایی در نزدیکی یکی از مدارس سطح شهر اجرا شد.

طی تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ شهرداری مبنی بر آتش سوزی ابتدا ماموران آتش نشانی شهرداری بودند که به محل اعزام شدند و پس از بررسی های اولیه مشخص شد دود ناشی از آتش سوزی یکی از سطلهای زباله غیرعادی است و دو نفر مصدوم در نزدیکی محل وجود دارد و بلافاصله با دستور رییس سازمان آتش نشانی نیروهای ویژه میکروبی شیمیایی و هسته ای آتش نشانی همراه با تجهیزات مربوطه جهت هرگونه مداخله در محل حاضر شدند.

بلافاصله موضوع به اورژانس و پلیس نیز اطلاع داده شد و پلیس در اسرع وقت اقدام به محدود کردن و انسداد اطراف محل حادثه کرد و نیروهای مجهز به تجهیزات ضد شیمیایی و میکروبی یگان ویژه به محل اعزام شدند و استقرار یافتند و نیروهای تامین نیز امنیت محل را برعهده گرفتند و سپس نیروهای احتیاط هلال احمر نیز در محل حضور یافتند.

در ادامه طی هماهنگی با فرمانداری و قرارگاه زیستی آذربایجان غربی و با توجه به احتمال ازدیاد مصدومان چندین دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد و پس از هماهنگی با اداره اطلاعات، نیروهای چک و خنثی لشکر ۳ حمزه سپاه به محل حادثه آمدند تا رفع خطر کنند و با انتقال مصدومین شیمیایی کار پاکسازی محیط را آغاز کنند.

همزمان با این موارد نیروهای آتش نشانی شهرداری اقدام به تخلیه مدرسه از دانش آموزان از دیوار پشتی  کرده و مدیریت بحران شهرداری نیز دانش آموزان مصدوم را به اتوبوس آمبولانس هدایت کرده و سایر دانش آموزان را نیز با دو دستگاه اتوبوس از محل حادثه خارج کرد.

نیروهای مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نیز با استقرار در محل حادثه، بحران به وجود آمده را از لحاظ رسانه ای و افکار عمومی مدیریت کرده و با ایجاد فضای آرامش و اقناعی و اطلاع رسانی سریع و ارتباط آنی با خبرنگاران حاضر در محل حادثه و با همراهی رسانه ها، سعی در آرام کردن فضا و جلوگیری از التهاب در جامعه از طریق جلوگیری از انتشار اخبار کذب و شایعات در فضای مجازی را داشتند.

Print
339 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان