• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه  خبرداد؛ اجرای طرح های بین المللی و احیای بافت تاریخی ارومیه با مشارکت دولت/ارتقای سهام شهرداری ارومیه در بانک شهر
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه خبرداد؛ اجرای طرح های بین المللی و احیای بافت تاریخی ارومیه با مشارکت دولت/ارتقای سهام شهرداری ارومیه در بانک شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با بیان اینکه  طی هفته گذشته اجلاس سالانه شهردارن کلانشهرهای کشور با حضور روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه مباحثی نظیر قانون جامع مدیریت شهری، درآمدهای پایدار شهری در حوزه مدیریت شهری برای کمک به توسعه شهرهای  کشور  مطرح  شد .


اجرای طرح های بین المللی و احیای بافت تاریخی ارومیه با مشارکت دولت

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی توانمند سازی بافت های فرسوده وسکونتگاه های غیر رسمی در  تهران عنوان کرد: در این جلسه دو پیشنهاد شامل اجرای طرح های بین المللی در ارومیه توسط شهرداری با مشارکت دولت و اختصاص اعتبارات دولتی برای حفظ و احیای بافت های تاریخی شهر و ارائه خدمات شهری برای سکونتگاه های غیررسمی مطرح شد .

حضرت پور با بیان اینکه باید سکونتگاه های غیر رسمی شهرارومیه ساماندهی شوند، تصریح کرد: باید  با مشارکت شهرداری و دولت در سکونتگاه های غیر رسمی تاسیسات خدماتی مانند مدرسه، مراکز بهداشتی  و فرهنگسرا  ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد:  بر اساس آمار سال 87، در شهر ارومیه 470  هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده بود که اینک این میزان به 70 هکتار تقلیل یافته است .

 

ارتقای سهام شهرداری ارومیه در بانک شهر

شهردار ارومیه با اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای خرید سهام از بانک شهر، گفت: با انجام این مذاکرات سعی در ارتقای این سهم تا 9 دهم  درصد داریم که  دراین صورت سهام شهرداری ارومیه در بانک شهر  تا سقف 10 میلیارد تومان ارتقا خواهد یافت .

وی با بیان اینکه اعتبار برخی پروژه های سرمایه گذاری شهر ارومیه با مشارکت بانک شهر تامین می شود،اعلام کرد: اخیرا مشکل تامین هزینه های مالی خرید تجهیزات شهر بازی مدرن ارومیه با مشارکت بانک شهر رفع  شد.


تجهیزات شهربازی دهکده چی چست در انتظار ترخیص از گمرگ

حضرت پور با اشاره به ایجاد شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه در زمینی به مساحت 16 هکتار ، گفت:  تجهیزات فاز اول شهربازی ارومیه خریداری شده و  هم اکنون در گمرک جلفا در مرحله ترخیص قرار دارد .

وی اظهار کرد:  شهرداری ارومیه  با ایجاد این شهربازی تا شعاع 250 کیلومتری این دهکده به جذب گردشگر و مسافر اقدام خواهد کرد .

شهردار ارومیه با اشاره به انجام مذاکرات  با هیئت المانی با حضور معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ، فن آوری و مطبوعات ایالت بایرن آلمان درباره اجرای  قطار شهری (تراموا) در شهر ارومیه، گفت:  در این جلسه  درخصوص انجام مطالعات کارشناسی و اجرای قطار شهری ارومیه با یک شرکت آلمانی مذاکراتی انجام شد.

وی با بیان اینکه مطالعات اجرای تراموا توسط شرکت آلمانی تا بهمن ماه پایان خواهد یافت، بیان کرد: در مدت زمان اجرای مطالعات ترموا به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و نیز سرعت دادن به روند اجرای پروژه برای انتخاب واگن و ساخت آن با تامین کننده مالی آن  وارد مذاکره می شویم .

شهردار ارومیه اجرای فاز اول ترماوای ارومیه  را در9 کیلومتر و با صرف اعتبار 200 میلیار تومان عنوان کرد و خبر داد: فاز اول تراموا در مدت زمان دو سال اجرایی می شود .

Print
610 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان