• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه خواستار بازنگری در قوانین درآمد شهرداری ها شد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه خواستار بازنگری در قوانین درآمد شهرداری ها شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه درمراسم اختتامیه دوره آموزشی سرمایه گذاری وفرهنگ سازی مشارکت های مردمی با تقدیر از برگزارکنندگان این دوره گفت: برگزاری دوره های تخصصی می تواند در ارتقای دانش اقتصادی و ترسیم افق برای مدیریت شهری نقش موثری ایفاکند.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه 70 درصد از جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند، تصریح کرد: هزینه های انسانی و اقتصادی این تعداد از جمعیت،  مشکلات اجتماعی بسیار زیادی را از قبیل حاشیه نشینی، بیکاری و تضاد طبقاتی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید از درآمدهای سنتی از قبیل فروش تراکم ساختمان و خام فروشی فاصله بگیرند، اظهار داشت: طرح هایی در مجلس شورای اسلامی با موضوع اختصاص 10 درصد از درآمد های جرایم رانندگی و ارزش افزوده به شهرداری ها مطرح است ولی در مجموع 10 درصد از درآمدهای شهرداری ها را شامل می شود وبه میزان قابل توجهی  نمی رسد.

حضرت پور با انتقاد از قوانین و آیین نامه های شهرداری ها تصریح کرد: برای تحقق درآمد های پایدار شهرداری لازم است که تغییرات گسترده ای در قوانین شهرداری ها اعمال شود.

شهردار ارومیه با اعلام اینکه روند بوروکراسی اداری شهرداری ها موجب می شود سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری بی میل و پشیمان باشند، تاکید کرد: فراهم کردن شرایط مساعد و درعین حال تسریع در مراحل اداری در رغبت سرمایه گذاران تاثیر اساسی خواهد داشت و احساس امنیت را در آنها ایجاد خواهد کرد.

وی از شرایط مساعد ورود سرمایه گذارها بعد از اجرایی شدن برجام گفت و تصریح کرد: شهرداری ها باید ازاین فرصت به دست آمده به بهترین نحو استفاده کنند و خود را در بوروکراسی غیر لازم گرفتار نکنند.

حضرت پور جذب سرمایه های راکد موجود در مردم را اقدامی اساسی در حل مشکل تورم و نیز تامین سرمایه پروژه ها ی شهرداری ها دانست و تاکید کرد: جلب مشارکت مردمی برای سرمایه گذاری در پروژه های مشارکتی شهری باعث می شود تا سرمایه گذاران بزرگ با خیال راحت تری در طرح های سرمایه گذاری شهرداری ها ورود پیدا کنند.

وی با تقدیر از اقدام معاونت سرمایه گذاری شهرداری ارومیه در تدوین اولین قانون جامع سرمایه گذاری شهرداری ها گفت: امید است با ابلاغ و اجرای این قانون، 50 درصد از مشکلات درآمدی شهرداری ها حل شود.

حضرت پور در ادامه از مذاکره شهرداری ارومیه با یکی از کشورهای همسایه در ساخت یک پروژه ی 1000 واحدی در ارومیه خبر داد و گفت:  شهرداری ها می توانند با اجرای پروژه های مسکن در تامین مسکن جوانان که یکی از ملزومات ازدواج جوانان است، قدم بزرگی در رفع یکی از اساسی ترین مشکلات اجتماعی کشور گام بردارند.

شهردار ارومیه قرابت زمینی و فرهنگی استان آذربایجان غربی با سه کشور همسایه را فرصت بزرگی در توسعه متوازن استان دانست و گفت: شهرداری ارومیه نیز در همین راستا از انتقال تجارب خود به سایرشهرهای استان استقبال می کند و  در عین حال زمانی می توانیم به توسعه متوازن دست یابیم که همه شهرهای استان در توسعه آن شریک و همقدم باشند.

شهردار ارومیه در پایان اظهار امیدواری کرد تا با اصلاح قوانین موجود شهرداری ها ونیز اجرای قانون جامع جدید شهرداریها، ارومیه در افق 1404، به یک شهر پاک ، فرهنگی و مجهز به فناورین نوین و حمل نقل ریلی تبدیل شود.

گفتنی است، این دوره آموزشی به مدت 4 روز توسط شهرداري اروميه با حضور شهرداران، معاونان و مديران شهري شهرهاي مختلف استان آذربایجان غربی، در محل سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان غربي برگزار شد.

Print
633 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان