• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: فضای شهر ارومیه متناسب با کنگره 12 هزارشهید استان آذربایجان غربی مهیا شد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: فضای شهر ارومیه متناسب با کنگره 12 هزارشهید استان آذربایجان غربی مهیا شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه؛محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در گفت و گو با  واحد خبر و اطلاع رسانی شهرداری با بیان اینکه اجرای کنگره 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی با هدف معرفی شهدای گرانقدر استان اذربایجان غربی،  زنده نگه داشتن  یاد و خاطره آنان،  تجلیل از مقام شامخ شهدا و تسلی خاطر خانواده شهدا  در شهر ارومیه  در حال برگزاری است، افزود: برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و تبیین آن به نسل جوان به ویژه نسل چهارم موثر است.

   وی با یادآوری  اینکه برگزاری  یادواره ها و کنگره های چون کنگره 12 هزار شهید استان بستری مناسب برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و تببین فرهنگ ایثار وشهادت است، اظهار کرد: امنیت حاکم در استان آذربایجان غربی با دارا بودن 960 کیلومتر مرز بدلیل  رشادت های  جوانان این دیار است، رشادت هایی که در کانون توجه مسئولان کشوری و مردم ایران قرار می گیرد.

حضرت پور با اشاره به برگزاری کنگره 12 هزارشهید استان با حضور مقامات عالی رتبه کشوری، عنوان کرد:  این  حضور نشان از اهمیت جایگاه شهدای گرانقدر استان چو ن شهید باکری و امینی که در تامین امنیت جان خود را تقدیم اسلام کردند .

وی با تاکید بر اینکه امروز امنیت جامعه مدیون شهدای گرانقدر میهن اسلامی است،  اظهار کرد:  با برگزاری چنین کنگره هایی می توان ارزش های دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل کرد و توطئه دشمنان را در بر علیه وطن دوستی ایرانیان خنثی کرد.

حضرت پور با بیان اینکه شهرداری ارومیه به عنوان  مسئول کمیته پشتیبانی  کنگره 12 هزار شهید استان وظیفه  فضا سازی شهری را عهده دار شد، بیان کرد:  فضا ساز شهری در قالب نصب تصاویر شهدا  و نصب المان ها  مفهومی مرتبط انجام شد .

وی افزود: علاوه بر وظیفه  مسئول کمیته پشتیبانی در طول برگزاری کنگره 12 هزار شهید، شهرداری ارومیه  متعهد شد که در راستای  زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای گرانقدر نسبت به  نصب اسامی و زندگینامه شهدا در قالب کاشی شکسته در ورودی  23 هزار کوچه شهر ارومیه  اقدام کند.

شهردارارومیه با بیان اینکه  این روزها فضای شهر با نصب تصاویر شهدا، منجر به تجلی یاد و نام شهیدان  در دل هر بینده با گذر از معابر  شهری  شده است ، بیان کرد:  تصاویر شهدا و المان های مفهمومی در نقاط  مختلف شهر  این سوالات را در ذهن جوان امروزی  ایجاد می کند که شهیدان ما چه اقداماتی انجام داده اند ورشادت ها و دلاوری های شهیدان این  میهن اسلامی در دفاع از وطن و کیان اسلامی در ذهن ها تداعی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای استان آذربایجان غربی متعلق به تمامی مذاهب، اقوام و تمامی گرایشات سیاسی است،  بیان کرد:  شهدای این مرزبوم یک شخصیت ملی پیدا کره اند وهیچ کس در این مقطع نمی تواند برای خود سهمی قائل شود و بگوید شهدا متعلق به  موضوع و منطقه خاص است  .

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه همه قدردان شهدای گرانقدر هستند  ابراز امید واری کرد خداوند توفیق  به همه دهد که نام و یاد شهدا  را در دل ها  زنده و در تمامی امور مبنا قراردهند و با تحقق این مهم کشور از تمام هجمه های شوم دشمنان اسلام همچنان مصون خواهیم ماند.

Print
563 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان