Anonym / پنجشنبه, 29 مهر,1395 / دسته ها: اخبار شهرداری ضرورت تقویت توانمندی روابط عمومیها به منظور معرفی کلانشهرهای کشور به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، مهدی رضویکیا صبح در افتتاحیه بیست و هفتمین نشست مدیران روابط عمومی و بینالملل شهرداری کلانشهرهای کشور که در تالار شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت آگاهانه زائر و مسافر در مشهد بخشی از توانمندی موجود در مشهد است. اما برخی مواقع مقهور فضاسازی غربیها شده و توانمندیها را فراموش میکنیم. در حالیکه نباید به سادگی از کنار آن گذشت. توانمندی وجود دارد اما باید آن را افزایش داد و برنامهریزی کرد. وی با اشاره به اینکه این نشست با شعار «کلانشهرهای ایران، پایتخت بینالمللی» طی دو روز در مشهد آغاز به کار کرده است، افزود: مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و شهر تبریز در سال 2018 به عنوان قطب گردشگری و شهر اصفهان نیز در حوزه صنایع دستی انتخاب شدهاند. مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد ابراز امیدواری کرد: سایر کلانشهرها نیز با قابلیتهایی که دارند، این عناوین را دریافت کنند. رضویکیا با اشاره به میزبانی مشهد در سال 2017، عنوان کرد: مشهد فرصت دارد با استفاده از ابزارهای خود، توانمندیها و ظرفیتهایش را برای مسلمانان و جهانیان عرضه کند و خود را به دنیا بشناساند و از مواهب آن بهره ببرد. وی خاطر نشان کرد: در این مدت حضور گردشگران خارجی در مشهد افزایش خواهد یافت و باید بتوانیم بهره وافی را ببریم. این امر محقق نمیشود، مگر اینکه از ابزار رسانه برای معرفی شهر استفاده شود. مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد مشهد با اشاره به اینکه مشهد سالانه 30 میلیون زائر و مسافر را میزبانی میکند، گفت: 3 میلیون نفر آن را زائران خارجی تشکیل میدهد که تا سال 1404 به مرز 50 میلیون مسافر خواهد رسید. رضویکیا عنوان کرد: 7 میلیون زائر و مسافر در نوروز امسال به مشهد مقدس آمدند و با وجود تمرکز در یک محدوده 300 هکتاری، هیچ حادثهای رخ نداد. اما در فاجعه منا شاید بودیم 2 میلیون زائر خانه خدا قربانی بیتدبیری آل سعود شدند. در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اربعین خدمترسانی به صورت 3 شیفته انجام میشود و مدیریت کردن جمعیت نیازمند دقت نظر و توجه است. وی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به ظرفیت کلانشهرهای خودمان بیندازیم، متوجه میشویم ظرفیتهای بسیاری داریم که آنها را ندیده گرفتیم. لزوم اهمیت دادن روابط عمومی ها به تولید محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی مورد شهرداری ارومیه میزبان شهرداری بندرعباس است Print 593 رتبه بندی این مطلب: بدون رتبه