• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

طرح جمع‌آوری و رفع سد معبر شهر در آستانه فرارسیدن سال جدید در حال اجرا است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

طرح جمع‌آوری و رفع سد معبر شهر در آستانه فرارسیدن سال جدید در حال اجرا است

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  نادر عبادی، مدیر اداره رفع سد معبر شهرداری ارومیه  افزود : به منظور رفع معظلات سد معبر و به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به شهروندان در روز های آخر سال و همچنین فرار رسیدن نوروز ، ضمن شناسایی اصناف مزاحم که ایجاد سد معبر می کنند اخطاریه صادر و جمع آوری خواهد شد.

وی حل مشکل سد معبر را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: سد معبر تجاوز به حقوق شهروندان است و ما موظف هستیم روزانه برای احقاق حقوق مردم تلاش کنیم.

عبادی با بیان اینکه فرهنگسازی برای سد معبر نکردن در معابر و پیاده ‌روها در اولویت قرار گرفته است افزود: کسبه ‌ای که حقوق شهروندان را رعایت کنند تشویق و با کسبه‌ای که به اخطارها توجه نمی‌کنند و همچنان اصرار بر انجام تخلف سد معبر دارند بر اساس موارد قانونی برخورد و از سوی دستگاه قضایی تخلف آنها پیگیری می‌شود. 

وی تاکید کرد: نمی‌توان زمان مشخصی را برای پایان مشکل سد معبر تعیین کرد چرا که برای ریشه‌کنی این معضل باید شهرداری، ‌شهروندان و اصناف در کنار یکدیگر قرار بگیرند و همکاری و مساعدت کنند.

عبادی با اشاره به تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از فضای معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده است شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است ، اجرای قانون سدمعبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان سبب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش مردم می‌شود از این رو شهروندان باید نسبت به سد معبر واکنش داشته باشند و برای رفع آن احساس مسئولیت کنند.

وی رویکرد مدیریت اداره رفع سد معبر را پیشگیری، فرهنگسازی و افزایش سطح آگاهی مردم همچنین تعامل و هماهنگی با دستگاه‌ های مختلف دانست و گفت:  اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود بدون تردید ارومیه شهری بدون این تخلف خواهد شد.

Print
362 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان