• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فرهنگسراها بستر مناسبی برای فرهنگسازی اهدای خون هستند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فرهنگسراها بستر مناسبی برای فرهنگسازی اهدای خون هستند

احد یوسفی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در دیدار با مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی به مناسبت 9 مرداد روز انتقال خون اظهار کرد: این تاریخ روز ارزشمندی است و باید همه بدانیم که خدماتی که ارائه می شود حیاتی و گرانقدر است.

وی افزود: رسالت تمامی نهادها و سازمانها از بعد همکاری و تبیین موضوع اهدای خون بسیار ضروری است و از سویی اطلاع رسانی کارهای انجام گرفته نیز لازم بوده و باید دیده شود تا امید در جامعه تزریق شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت: شهرداری در بحث های فرهنگی و اجتماعی در سالهای اخیر ورود جدی و همه جانبه داشته و فرهنگسازی را مقوله جدی در اقدامات خود قرار داده است.

یوسفی ادامه داد: تبیین و تبلیغ موضوع انتقال خون باید در جامعه انجام و استفاده از ظرفیت فرهنگسراها مدنظر قرار گیرد تا در بحث آموزش خانواده ها و آحاد جامعه بتوان به موفقیت هایی دست یافت.

وی تصریح کرد: همکاری تحت عنوان اعزام کارشناسان در برنامه های مناسبتی، چاپ بنر و تراکت، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی گوشه ای از اقداماتی است که می توان با همکاری فرهنگسراها آن را به سرانجام رساند.

یوسفی تأکید کرد:  در بحث فرهنگسازی امروزه با مشکل روبرو هستیم و سیستم آموزشی ضروری است در این خصوص ورودی جدی پیدا کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه اظهار کرد: سرعت فراگیری آسیب در جامعه بسیار بیشتر از فرهنگسازی شده و باید خیلی بیشتر از وضعیت کنونی تلاش کنیم.

مجتبی قهرمان نیز در این دیدار گفت: در بحث تبلیغات دستهایمان بسته و نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون ضروری است.

وی با بیان فواید اهدای خون برای فرد و جامعه تصریح کرد:  اهدای خون برای سلامتی فرد خیلی ضروری و تصفیه خون را در پی دارد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: هنوز هم در جامعه ترس از اهدای خون وجود دارد که باوری غلط و اشتباه بوده و باید رفع شود.

قهرمان با اشاره به اجر معنوی اهدای خون که نجات جان انسان ها را در پی دارد، اظهار کرد: با یک بار اهدای خون چندین نفر بیمار نیازمند احتیاجشان رفع می شود و باید مدنظر داشته باشیم که اهدای خون برابر با اهدای عضو است.

وی تأکید کرد: روز به روز نیازمندان به خون و فراوردهای خونی افزایش می یابد و علاوه بر اهدای خون هموطنان و همشهریان می توانند پلاسما و پلاکت خود  را اهدا کنند.

قهرمان عنوان داشت: در حوزه فرهنگی نیازمند همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستیم و فرهنگسراها ظرفیت خوبی برای فرهنگسازی هستند.

وی گفت: تهران، شیراز و ارومیه از قطب های انتقال و اهدا خون هستند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: در بحث آموزش باید یکسری آموزش های اجباری در مدارس و دانشگاه ها را شاهد باشیم چرا که بسیاری از مسائل در حوزه سلامت مربوط به عدم آموزش است.

Print
503 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان