• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

"فستوکا"زینت‌بخش فضاهای سبز ارومیه می‌شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

"فستوکا"زینت‌بخش فضاهای سبز ارومیه می‌شود

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه، علی شایگان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه بیان کرد: برای تعیین گونه های گیاهی برای كشت در فضای سبز، متناسب با شرایط زراعی منطقه و با توجه به مقاومت گیاهان در برابر عوامل نامساعد و با توجه به تنوع شرایط زراعی و به ویژه كیفیت و كمیت آب و خاك درمناطق مختلف شهر سازمان اقدام به شناسایی و استفاده از گونه‌های مقاوم برای کاشت در فضای سبز شهر کرده است که از جمله این گیاهان فستوکا است.
وی با بیان این که فستوکا یک گیاه علفی چندساله و بسیار مقاوم است که به دلیل فرم زیبای برگ‌های آن، به عنوان گیاه زینتی کشت می‌شود، افزود: برگ‌های فستوکا سوزنی شکل است و رنگ آن در فصول مختلف تغییر می‌کند؛ در بهار به رنگ آبی مایل به نقره ای، در تابستان به رنگ آبی سبز، در پاییز به رنگ سبز تیره و در زمستان سبز مایل به قهوه ای است و گل‌های آن در اوایل تابستان شکوفامی‌شود.
شایگان گفت: این گیاه علاوه بر جنبه تزئینی در مناطقی که فرسایش زیاد صورت می‌گیرد، برای کنترل فرسایش نیز کشت می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه بیان کرد: این گیاه همیشه‌سبز را می‌توان به جای چمن استفاده کرد و نیازی به کوتاه کردن ندارد، اما مثل چمن پاخوری مقاومی ندارد و زیاد نباید روی آن راه رفت.
وی با اشاره به مهم ترین ویژگی این گیاه، اظهار داشت: مهم ترین ویژگی آن، مقاومت بسیار خوب در برابر خشکی است به همین دلیل در زمین‌های خشک برای جلوگیری از فرسایش می‌توان آن را کشت کرد، البته این گیاه، خاک خیس را نمی‌تواند تحمل کند چون سبب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن بوته می‌شود.
شایگان اظهار کرد: این گیاه به راحتی در انواع خاک‌ها چه از نظر بافت و ساختمان و چه از نظر اسیدیته رشد می‌کند. فقط باید توجه داشت که وجود زهکش مناسب برای آن الزامی است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اعلام این که فستوکا به گرما و سرما مقاوم است و همیشه سبز است، اظهار کرد: این گیاه برای رشد به نور کامل نیاز دارد و وجود نور بر رنگ برگ‌های آن تاثیر می‌گذارد و  اگر در سایه کاشته شود برگ‌ها دراز می‌شوند و زیاد جالب نیست و البته نیاز آبی آن كمتر و به خشكی مقاوم تر است.

Print
656 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان