• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مسائل و مشکلات توسعه صحن و اتمام احداث بنای بقعه ابن خلیلان بررسی شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مسائل و مشکلات توسعه صحن و اتمام احداث بنای بقعه ابن خلیلان بررسی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ در بازدیدی که نایب رییس و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، معاون مالی و اقتصادی شهرداری و مدیر ارتباطات و امور بین الملل از بقعه در حال احداث ابن خلیلان داشتند مسائل و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.
در این بازدید میدانی که حجت الاسلام میرزایی رییس بنیاد مهدویت آذربایجان غربی نیز حضور داشت، موانع توسعه صحن و بنای این آرامگاه مذاکره شده و راهکارهای لازم برای اتمام سریع عملیات عمرانی و اقدامات ضروری برای آزادسازی و تملک ابنیه و زمین های اطراف آرامگاه تشریح شد.
رسول اصغرزاده نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تأکید بر هماهنگی بین دستگاهها و ادارات متولی برای پیشبرد هرچه سریعتر پروژه از اشرفی معاون مالی و اقتصادی شهرداری  خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام پروژه و توجه ویژه به این آرامگاه شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور نیز توسعه این آرامگاه از ضروری ترین اقدامات فرهنگی و مذهبی در ارومیه و آذربایجان غربی مطرح کرد و گفت: با توسعه این مجموعه شاهد استقرار بنیاد مهدویت در این محل و فعالیت های مرتبط در آن خواهیم بود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: آرامگاه ابن خلیلان به عنوان شناسنامه و هویت این شهر است و باید از طرف همه دستگاهها مورد توجه قرار گرفته و تسهیل در کارها را شاهد باشیم.
وی همچنین از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه خواستار هماهنگی برای شناساندن این آرامگاه ، نصب تابلوهای مناسب معرفی و برگزاری جلسات هماهنگی بین دستگاهها و ادارات در اسرع وقت با دعوت از مسئولان و یا نمایندگان آنها برای حل مشکلات توسعه ای و اتمام بنای بقعه شد. 
شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در مراسم کلنگ زنی احداث بقعه ابن خلیلان در اربعین سال 98 گفته بود : "از تمامی مسئولان انتظار دارم در شناساندن این بقعه کوشش کنند چرا که نشان می دهد تشیع در ارومیه و آذربایجان غربی از سابقه ۱۱۰۰ ساله برخوردار است و این بقعه شناسنامه و هویت این استان است.
وی محمد بن خلیلان را یکی از شخصیت های مهم و عظیم جهان اسلام برشمرده و ابراز امیدواری کرده بود با شناساندن محل بقعه به عنوان زیارتگاه، از سوی مردم و دوستداران مکتب تشیع استفاده شود چرا که محمد بن خلیلان از علمای بزرگ شیعه و از محدثین بزرگ بوده و نشانگر این است که تشیع در ارومیه از زمان غیبت صغری پابرجاست و این افتخاری برای شهرمان است".
تمامی هزینه های احداث بقعه ابن خلیلان از سوی شهرداری ارومیه تقبل شده و امور عمرانی و احداث آن توسط سازمان آرامستانهای شهرداری ارومیه انجام می شود.

Print
245 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان