• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

معاون برنامه ريزي شهردار اروميه خبرداد؛ ايستگاههاي هوشمند اشتراك دوچرخه در آستانه بهره برداري قرار دارد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

معاون برنامه ريزي شهردار اروميه خبرداد؛ ايستگاههاي هوشمند اشتراك دوچرخه در آستانه بهره برداري قرار دارد

به گزارش  روابط عمومي شهرداري اروميه؛ صادق حسین دوستی، معاون برنامه ریزی شهردار ارومیه  با بیان این كه برای طرح اشتراک هوشمند  دوچرخه 2 فاز تعریف شده است، افزود: فاز اول شامل بخش تفریحی (داخل پارك ها) است و فاز دوم نیز برای كاهش ترافیك در داخل شهر اجرا می شود.
وی با اعلام این كه فاز اول شامل 3 ایستگاه از میدان امامت تا نبوت است، گفت: 5 ایستگاه نیز برای فاز دوم طرح اشتراک دوچرخه هوشمند شامل مسیرهای شورا –حسنی- ارتش – میدان انقلاب و تقاطع غیرهمسطح مدرس پیش بینی شده است.
دوستی با اشاره به اينكه طرح اشتراک هوشمند دوچرخه توسط شبكه مجازی كنترل می شود، گفت: جابه جایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی،کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام شهروندان برای استفاده از اشتراك سیستم دوچرخه هوشمند، بیان كرد: بعد از بهره برداری ، مراحل ثبت نام از سوی شهرداری ارومیه در محل های تعیین‌شده آغاز  مي شود و شهروندان باارائه مدارك لازم و نوشتن فرم های ثبت نام می توانند كارت اكترونیكی برای استفاده از دوچرخه را دریافت كنند.
به گفته معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه، نرخ كرایه استفاده از سیستم هوشمند دوچرخه به وسیله شورای اسلامی شهر ارومیه تعیین می شود.
وی افزود: دوچرخه‌ها به وسیله كارت الكترونیكی آزاد می شود و البته كارت‌های اتوبوس حال حاضر نیز این مزیت را خواهند داشت به شرط آن كه شهروندان، كارت های اتوبوس را تحویل دهند تا عملیات برنامه‌دهی كارت الكترونیكی دوچرخه روی آن انجام شود.

حسین دوستی با بیان این كه دوچرخه‌های سیستم هوشمند دوچرخه كاملا استاندارد است، بیان كرد: این دوچرخه‌ها دارای تك الكترونیك، تیوبلس(پنچر نشدن)، قابلیت تنظیم صندلی دوچرخه‌ها و سبد خرید است.


وی با اعلام این كه الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیاست که به همت مشاوران فنی و کارشناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است، گفت: در مرحه اول 8 ایستگاه برای این طرح در نظر گرفته شده است كه در آینده قابل افزایش به 21 ایستگاه است.

Print
525 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان