• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ممیزی املاک محدوده منطقه ۵ ارومیه به اتمام رسید
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ممیزی املاک محدوده منطقه ۵ ارومیه به اتمام رسید

رئیس اداره ممیزی املاک شهری شهرداری ارومیه گفت: عملیات اجرایی ممیزی املاک محدوده شهرداری منطقه ۵ به اتمام رسید.
صمدی افشار با اشاره به انجام عملیات ممیزی املاک در سطح منطقه ۵ شهری، بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۹ قانون نوسازی و عمران شهری و تحقق اهداف مدیریت شهری و لزوم ممیزی املاک محدوده شهر در جهت بروز رسانی اطلاعات توصیفی و نقشه املاک و با عنایت به دستور شهردار محترم در خصوص هوشمند سازی امورات شهرداری و شهرسازی ، عملیات ممیزی محدوده منطقه ۵ ارومیه توسط اداره ممیزی املاک شهری در سال جاری آغاز و طی ۷ ماه به پایان رسید .


وی افزود: در شروع کار با رعایت تهیه، تکمیل و تدقیق نقشه های پایه و اطلاعات توصیفی و جانمایی املاک فاقد موقعیت در نقشه سیستم شهرسازی، عملیات ممیزی حوزه‌ها با هماهنگی‌های لازم اولویت‌بندی شد.


صمدی افشار ادامه داد: در حال حاضر با اتمام عملیات ممیزی منطقه ۵ آمار دقیقی از املاک به تعداد ۱۳۱۹۷ ملک در جهت تکمیل اطلاعات فنی و توصیفی اقدام و جانمایی و موقعیت املاک بر روی نقشه ممیزی تعیین شده اند که در صورت انجام عملیات سیستمی می توان نسبت به صدور فیش های جمعی نوسازی دقیق و همچنین عوارض لازم در خصوص تخلفات ساختمانی و تعیین تکلیف انهار متروکه احداث شده اقدام نمود.


به گفته صمدی افشار همزمان با این اقدام ، عملیات ممیزی محدوده منطقه ۴ نیز در حال انجام است و با عنایت به اختلاط بافت شهری محدوده منطقه ۴ (سند مالکیت ، قراردادی ، بافت قدیم ، بافت فرسوده و تراکم بالای ساختمانی) ممیزی این محدوده زمان بر بوده و در حال حاضر بیش از ۷۰% این منطقه ممیزی املاک صورت گرفته است.


صمدی افشار تاکید کرد: با انجام عملیات ممیزی بعنوان مکمل مطالعات و تهیه طرح های توسعه ، می توان از اطلاعات ممیزی املاک با کاربری های مختلف و همچنین نقشه وضع موجود در جهت تعیین سرانه های خدماتی استاندارد و کاهش مغایرت ها در طرح تفصیلی آینده استفاده کرد.

Print
170 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان