• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

مهار آتش سوزی دو خودرو در پارکینگ آپاتمان هفت طبقه
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

مهار آتش سوزی دو خودرو در پارکینگ آپاتمان هفت طبقه

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی اظهار کرد: به دنبال تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی ارومیه بی درنگ راس ساعت 11:26 دقیقه ، آتش نشانان ایستگاههای 5 و تانکر آبرسان ایستگاه 7 را به محل حادثه واقع در خیابان درستکار خیابان فضلاء 1 کوچه اول اعزام کرد.

 

وی افزود: دو دستگاه خودروسواری پرشیا و  پژو 206 که در قسمت پارکینگ، طبقه منفی 1 ساختمان هفت طبقه مسکونی متوقف بودند که به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شدند وشعله های آتش و دود از لابه لای دربها و پنجره ها به بیرون زبانه میکشید و در حال سرایت به دیگر خودروهای پارک شده در این پارکینگ بود.

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه  با اشاره به اینکه دود غلیظی راهروها و طبقات این ساختمان مسکونی را فراگرفته بود، ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با بکارگیری تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رسانده و در کوتاه ترین زمان ممکن شعله های آتش را خاموش و از سرایت به خودروها و دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.

 

شاد قوشچی تصریح کرد: با توجه به حجم دود ناشی از آتش سوزی، احتمال محبوس شدن ساکنان در راهروها و طبقات بالایی وجود داشت که همزمان گروه دوم آتش نشانان به جستجو در راهروها و طبقات پرداختند و ساکنین را از ساختمان خارج کرده و همگی را به جای امن منتقل کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از یک عملیات 2 ساعته و مهار کامل شعله های آتش با بکارگیری فن های قوی، دود حاصل از آتش سوزی را از داخل ساختمان تخلیه کرده و به ماموریت خود پایان دادند.

Print
377 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان