• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

میدان امام خمینی ارومیه به میدانگاه آئین‌های ملی مذهبی تبدیل می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

میدان امام خمینی ارومیه به میدانگاه آئین‌های ملی مذهبی تبدیل می شود

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه، علی نقی پور، مدیر عامل نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه گفت: مجاورت میدان امام خمینی (ره) ارومیه با مسجد جامع و مسجد اعظم و قرار گرفتن آن در هسته تاریخی شهر ایجاب می کند تا این محل به میدانگاه اجرای آئین‌های ملی مذهبی تغییر کاربری یابد و علاوه بر آن بهتر است که مراسمات عزاداری مانند سینه‌زنی در تاسوعا و عاشورا و نیز غرفه‌های موقت جشنواره‌های مختلف در این میدانگاه برگزار شود.

لطیف علی نقی‌پور با اشاره به وضعیت کنونی طرح میدان امام خمینی (ره) ارومیه، اظهار داشت: این طرح در قالب پروژه‌های جامع بر محوریت تعویض احسن تعریف شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در قالب پروژه محرک در آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه این طرح قرار است به شهرداری ارومیه واگذار شود و اگر به تایید برسد کار آن نیز آغاز می‌شود، تصریح کرد: تا تحویل نهایی طرح، کار سرمایه‌گذاری در آن انجام نمی‌شود.

وی افزود: در طرح میدان امام خمینی (ره) معماری اسلامی و قدیمی برگرفته از بازار تاریخی ارومیه نیز در نظر گرفته می شود.

علی‌نقی‌پور با اشاره به وضعیت مجتمع تجاری نارون ارومیه در جوار این میدان، گفت: این مجتمع، پیش از این بر اساس کاربری فرهنگی و ایجاد کتابخانه الکترونیک طراحی شده بود،  اما در حال حاضر به احتمال فراوان به بازار فروش موبایل و قطعات رایانه تبدیل می‌شود.

به گفته علی‌نقی‌پور با توجه به اینکه مرکز شهر ارومیه محلی شناخته شده بوده و پارکینگ شهرداری نیز در مجاورت آن قرار دارد به راحتی می‌توان با تبلیغات، مراسمات و برخی قرعه کشی‌ها را در این نقطه از شهر انجام داد.

Print
856 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان