• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

میزان تولید زباله در ارومیه به ازای هر نفر ۷۳۰ گرم است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

میزان تولید زباله در ارومیه به ازای هر نفر ۷۳۰ گرم است

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه ، احد یوسفی با بیان اینکه برای جمع آوری این میزان زباله۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه به کار گرفته می شود، ادامه داد: میزان تولید زباله در ارومیه به ازای هر نفر ۷۳۰ گرم بوده و در این میان از ۶ ناحیه موجود، ۲ ناحیه ‌به صورت شبانه و ۴ ناحیه هم به صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله نسبت به میانگین کشوری در حد نرمال است، گفت: سیاست سازمان، بحث علمی کردن پسماند و کاهش تولید زباله است که این امر به نوبه خود نیازمند فرهنگسازی و آگاه‌سازی است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری  ارومیه‌ با اشاره به این موضوع که مردم را باید در بحث های زیست محیطی و تولید پسماند آگاه کنیم، اذعان کرد: اگر مشارکت مردم نباشد سیاست سازمان در کاهش تولید زباله به نتیجه نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: باید زباله های دارای ارزش را به چرخه اقتصادی برگردانیم که روزانه توسط بخش خصوصی یک تن و ۳۰۰ کیلو از این نوع زباله تفکیک از مبدا شده و ۳ کانکس ثابت در میدان مولوی، میدان خیرین و کنار پارک حضرت پور قرار داده شده است‌.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری  ارومیه‌ بیان کرد: تا پایان سال فرهنگسراهای شهرداری و دفاتر تسهیل ‌گری فرمانداری را تجهیز و نسبت به آموزش تفکیک از مبدا اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: راه اندازی اپلیکیشن هوشمند برای این منظور در دست اقدام است که اوایل سال ۹۹ این اپلیکیشن به صورت کامل اجرایی می‌شود که یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری ارومیه آن را طراحی کرده است.

Print
310 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان