• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه توسعه می یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه توسعه می یابد

 به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ عادل فتاحی، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه  با اشاره به اجرای ترموا در شهر ارومیه، اظهار کرد: اکنون مراحل اجرایی ترموا در سه فاز توسط یک شرکت آلمانی دردست مطالعه است و مسیر های سه گانه، تعداد ایستگاه ها و پایانه ها ی آن توسط  مشاور مشخص شده است  که در شورای ترافیک استان مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

 وی افزود:  بعد از اتمام مطالعات فاز اول ترموای شهری وارد فاز اجرایی خواهد شد که مدت زمان اتمام فاز اول ، 18 ماه پیش بینی شده است .

فتاحی با بیان اینکه شهر ارومیه از نظر شبکه معابر جزو شهر های مطلوب است، بیان کرد: با توجه به این مهم توسعه  ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه در دستور کار قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شورای اسلامی شهرو شهرداری ارومیه به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مطالعه و اجرای بی .آر.تی را با انتخاب مشاور و تعیین مسیر برای آن در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: بعد از پایان مطالعات اجرای بی .آر.تی ، بدلیل پدید آمدن پاره ای از مشکلات در شهر ارومیه اجرا نشد .

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی طرح های مدرن و کم هزینه را در دست مطالعه دارد،  تصریح کرد: برای رسیدن به افق 1405 شهر ارومیه طرح های تراموا، مونورر و مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هردستگاه اتوبوس به ازای تعداد 25 وسیله نقلیه باعث کاهش ترافیک می شود،افزود: در راستای کاهش ترافیک در شهر ارومیه مقوله توسعه و نوسازی ناوگان اتوبو سرانی مدنظر است و در این راستا هر سال تعدادی از اتوبوس های فرسوده شهر نوسازی می شود.

فتاحی میانگین عمرناوگان اتوبوس رانی ارومیه را 10 سال عنوان کرد و گفت: اخیرا تعدادی از اتوبوس کاردنی در راستای امر نوسازی و توسعه و همچنین روان سازی ترافیک دررینگ میانی شهر به طول 5/22کیلومتر خریداری شد.

 وی با بیان اینکه سالانه اعتبار معینی برای خرید اتوبوس ها شهری پیش بینی می شود ، ابراز کرد: متاسفانه سهمیه اتوبوس های خریداری شده برای شهر ارومیه در سالهای گذشته از طریق تهران تحویل داده نشده است.

 نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد: ناوگان تاکسی رانی از وضعیت مطلوبی در سطح شهر ارومیه برخوردار است .

Print
703 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان