• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

کاشت بيش از 3 ميليون بوته بنفشه و مينا چمنی در شهر ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

کاشت بيش از 3 ميليون بوته بنفشه و مينا چمنی در شهر ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، علی شایگان، سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه اظهار کرد: تعداد بيش از 3 ميليون بوته بنفشه و مينا چمنی با كيفيت عالی و مطلوب آماده کاشت در اواخر اسفند ماه و عيد نوروز  در محل های گلكاری های سطح شهر هستند.

وی با اشار به آغاز كاشت پياز لاله و بنفشه در پارک گوللرباغی ارومیه ، ابراز کرد: عمليات كاشت پياز لاله پس از تسطيح و آماده سازی محل های گلكاری ها در پارک گوللرباغي آغاز شد.

شایگان در ادامه با بیان این که حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری يكي از اولويت های مهم سازمان پارک ها و فضای سبز جهت مناسب سازی چهره شهر است، گفت: در اين راستا هرس درختان هر ساله با هدف برقراری توازن بين اندام های هوايی و زمينی درخت ، زيبا سازی منظر شهری ، ايجاد رضايتمندی شهروندان ، فرهنگسازی ، پيشگيری از تخريب فضای سبز و هرس های خودسرانه و ايجاد ديد كافی برای رانندگان در تقاطع های اصلي و فرعی انجام می گیرد.

وی روش هرس هر درخت در فضای سبز شهری را بستگی به نوع گونه گياه ، سن درخت ، موقعيت و استقرار مكانی آن عنوان کرد و گفت: هرس و بازپيرايی شاخه های درختان هر ساله با هدف حذف شاخه های خشک ، بيمار و همچنين آراستگی درختان انجام می گیرد.

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: هرس پرچين های معابر و رفيوژهای سطح شهر نيز به صورت مستمر و مداوم به منظور ايجاد يكنواختی بيشتر در سطح فضای سبز شهری انجام مي گيرد.

وی خاطر نشان کرد: ضدعفونی وسايل و ادوات هرس ، استفاده از چسب مخصوص باغبانی ، جمع آوری و انتقال سريع سر شاخه ها ، تجهيز كارگران هرس كار و الزام به رعايت نكات ايمني جهت جلوگيری از هر گونه خطرات احتمالی از مواردی است كه گروه عمليات هرس ملزم به اجرای آن است.

Print
681 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان