• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نبود مدیریت واحد دغدغه های اصلی توسعه گردشگری شهر ارومیه است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نبود مدیریت واحد دغدغه های اصلی توسعه گردشگری شهر ارومیه است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، عصمت گرامی درخصوص وضعیت گردشگری شهرستان ارومیه، اظهارکرد:  شهرستان ارومیه به دلیل قرار گرفتن در منطقه استثنایی جغرافیایی و آب و هوایی پتانسیل بالایی را برای جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی دارد.

وی با بیان این که ارومیه یکی از شهرهای 4 فصل کشور بوده و در همه ایام سال پرآب است و از نظر آب و هوایی امتیاز بالایی برای توسعه گردشگری دارد، ادامه داد:  متاسفانه مقوله گردشگری استان دچار چندگانگی و کم توجهی مسئولان شده و همچنین شرایط سیاسی منطقه باعث شده، چراغ صنعت گردشگری استان و به ویژه شهرستان ارومیه خاموش شود و از نظر جذب سرمایه گذاری در این بخش محروم واقع شود.

گرامی درباره رویکرد شورای اسلامی شهر برای توسعه گردشگری ارومیه اذعان کرد:  شورای اسلامی شهر ارومیه با ایجاد کمیسیون گردشگری، توان خود را برای توسعه صنعت گردشگری این شهر جمع کرده تا بتوانیم با فراهم کردن شرایط و امکانات گردشگری تاثیری در پیش برد اهداف برنامه های توسعه استان و گردشگری ارومیه داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت را در کمیسیون گردشگری را تا آخر دوره عمر شورای اسلامی شهر به سرانجام برسانیم و خدمتی به شهر و شهروندان ارومیه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه درباره برنامه های شاخص های شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه گردشگری نیز گفت: ایجاد شهربازی مدرن، باغ وحش مجهز، افزایش فضای سبز  و ساحل سازی ارومیه از برنامه های شاخص شورای اسلامی شهر برای توسعه صنعت گردشگری است؛ همچنین اجرای طرح دریاچه تا دریاچه  حد فاصل دریاچه ارومیه تا سد شهر چای واقع در بند شامل ساحل سازی و ایجاد امکانات خدماتی رفاهی گردشگری در این مناطق است.

گرامی با اشاره به این که طرح ایجاد دهکده توریستی بند هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، گفت:  متاسفانه منطقه بند به دلیل آن که خارج از محدوده قانونی شهر بوده و شهرداری ارومیه در آن دخالتی ندارد، ولی با این حال  طرحی در کمیسیون گردشگری مصوب شده که در آن هم بند و هم امامزاده به عنوان دهکده توریستی و گردشگری انتخاب شود که در آن صورت این دو منطقه باید به مناطق پنجگانه شهری اضافه شود تا بتوانیم امکانات خدماتی رفاهی برای توسعه گردشگری در آنجا اختصاص دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دهکده بند که تنها تفرجگاه و محل توریستی و گردشگری شهر ارومیه محسوب می شود از دست شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ارائه خدمات و امکانات رفاهی و توریستی خارج شده و این منطقه زیر نظر اداره کل گردشگری استان بوده که ما از آنها خواهشمندیم حداقل امکانات از جمله آسفالت ریزی مناسب و جدول گذاری و قرار دادن تیر چراغ های برق در اطراف خیابان ها باعث تسریع و مناسب سازی خیابان های منطقه توریستی بند شوند.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه درباره مشکلات و موانع توسعه گردشگری گفت: بسیاری از مشکلات گردشگری استان نشات گرفته از عدم مدیریت واحد بود که باعث چند دستگی بین ارگان ها شده و این معضل باعث ایجاد دغدغه های زیادی می شود که هر روز به این صنعت در استان و بخصوص شهرستان ارومیه ضربه می زند.

Print
892 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان