• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نخستین "جایزه ادبی شهر" برگزار می شود/ تجلیل از نویسندگان عضو کانون شعر و ادب حاجی پیرلو
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نخستین "جایزه ادبی شهر" برگزار می شود/ تجلیل از نویسندگان عضو کانون شعر و ادب حاجی پیرلو

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، احمد اسدی، مسئول فرهنگسرای حاجی پیرلو  شهرداری ارومیه در ویژه مراسم گرامیداشت روز قلم درمحل این فرهنگسرا و در جمع هنرمندان عضو کانون حاجی پیرلو اظهار کرد: تجلیل از اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان اندیشه و قلم یکی از مهمترین وظایف فرهنگسراها برای تبیین و تشویق نوجوانان و جوانان به این سمت است.

وی افزود: خوشبختانه درایت شهرداری ارومیه و ایجاد فرهنگسراهای مختلف این فرصت را به وجود آورده که کارهای عظیم فرهنگی که پیش از این شاید در روند اداری روندی فرسایشی و چندین ماهه به خود می گرفتند، در سریعترین زمان ممکن پیش رفته و تحول شگرف و افزایش چندین برابری در سطح کارهای فرهنگی اجتماعی در سطح شهر ارومیه نیز بیانگر این موضوع است.

اسدی با اشاره به 14 تیرماه روز قلم گفت: فرهنگسرای حاجی پیرلو از همان ابتدای شروع به فعالیت خود در اردیبهشت ماه به اهمیت قلم و صاحبان قلم اندیشیده و با تشکیل کانون شعر، ادب و موسیقی کوشیده در حد توان خود بخشی از کاستی ها و نیازهای این بخش را رفع وخلاء پیش آمده را پوشش دهد.

وی ادامه داد: نویسندگان عضو در کانون شعر و ادب فرهنگسرای حاجی پیرلو جزء هنرمندان تراز اول شهر محسوب شده و ان شاء الله با هم اندیشی و کمک آنها بتوانیم نخستین جایزه ادبی شهر را با موفقیت برگزار کنیم.

اسدی با بیان نظر مساعد، پشتیبانی و حمایت مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه از برنامه ها واقدامات فرهنگی هنری در سطح فرهنگسراها و فرهنگسرای حاجی پیرلو یادآور شد: در این مورد نیز با نظر مساعد مدیرعامل سازمان جایزه ای ادبی در شهر را بنا خواهیم گذاشت که قطعاً تأثیر بسیار مثبتی در سالهای آینده و در رشد و استعدادیابی علاقمندان به نویسندگی در رشته های مختلف را رقم خواهد زد و اینگونه اقدامات و هدف گذاری ها به معنای واقعی کلمه سرمایه گذاری فرهنگی برای آینده شهر است.

مسئول فرهنگسرای حاجی پیرلو با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره فرامنطقه ای شعر رمضان اظهار کرد: این جشنواره عظیم تجربه بسیار موفقی برای فرهنگسرای حاجی پیرلو بود که با یکسری از نقاط قوت و ضعف خود در راستای برنامه ریزی برای چنین اقداماتی آشنا شود و قطعاً با تجربه ای که به دست آورده ایم آماده برگزاری جشنواره های باشکوهتر هستیم.

اسدی با تبریک مجدد روز قلم به همه هنرمندان و صاحبان اندیشه و قلم تأکید کرد: فرهنگسرای حاجی پیرلو تمرکز ویژه ای برای کشف استعدادهای مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تحصیلی و ... در منطقه حوزه استحفاظیه خود گذاشته و امیدواریم در بحث نویسندگی در آینده ای نه چندان دور چهره های شاخص شهر را از این مناطق شاهد باشیم.



Print
429 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان