• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

نگاه ویژه به توسعه ورزش  همگانی زنان  در سال 95
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

نگاه ویژه به توسعه ورزش همگانی زنان در سال 95

به گزارش  روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ لطیفه مبین، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه  با بیان اینکه اهمیت ورزش در سلامتی و طول عمر بر هیچ کس پوشیده نیست، بیان کرد: ورزش های همگانی  در بحث تندرستی و حفظ آمادگی جسمانی از اهمیت ویژه برخوردار است و بر همین اساس می تواند در توسعه و گسترش ورزش شهروندان و به ویژه ورزش در بین بانوان نقش موثری را ایفا کند.

وی اظهار کرد: گامت های خمیده و کج ، بدن های خسته  و استخوان های که نمی توانند  وزن بدن را تنظیم کنند از نتایج زندگی آپارتمان نشینی  و محدودیت امکانات ورزش  و فضاهای ورزشی  در مدارس  به ویژه  مدارس  غیر انتفاعی  و استفاده از  كوله پشتي هاي سنگین دانش آموزان که راه رفتن درست و حرکت صحیح را از آنها می گیرد .

مبین افزود: مشاغل کم تحرک و پشت میزی و استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی نیز از عوامل تشدید کننده کم تحرکی  و فقر حرکتی در جامعه است .

وی گفت: کم تحرکی  و فقر حرکتی تهدیدی بر سلامت افراد جامعه به ویژه زنان جامعه است که باید بستر مناسب برای فعالیت های  ورزشی دختران  دانش آموز و بانوان در تمامی سطوح سنی فراهم شود .

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: تلاش برای هم افزایی دستگاه های آموزش و پرورش و تربیت بدنی  و آموزش عالی  و مدیریت شهری در راستای توسعه ورزش همگانی  و تریج ورزش همگانی به ویژه در مدارس دخترانه  و توسعه پارک های بانوان  تجهیز ات  و ورزش های حرفه ای و همگانی و توسعه تجهیزات ورزشی از ضروریات توجه به ورزش بانوان است .

وی با بیان اینکه باید به توسعه ورزش همگانی توچه ویژه شود، تاكيد كرد:  مدیریت شهری ارومیه در تلاش است  در سال 95 ورزش همگانی را در ارومیه توسعه دهد و با تجهیز مدارس به ست های ورزشی  به مرور هر سال  20 مدرسه را مجهز به ست های ورزشی کند .

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید  بر ضرورت  سرمایه گذاری  در حوزه ورزش بانوان  در شهر ارومیه و شهر های آذربایجان غربی،  تصریح کرد:  ضروری است که شهرداری ها امروز با سرمایه گذاری  و هزینه در حوزه   ورزش به ویژه ورزش بانوان  و توسعه پارک بانوان  و مجتمع های شهر بانو  با ایجاد مجموعه های ورزشی مختصص بانوان و تامین نشاط  و شادابی جامعه  بانوان و توجه  به تامین ویتامینD   در این فضا های اختصاصی  می تواند سلامتی  و نشاط را  به خانواده ها هدیه دهد.

 

 

Print
352 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان