• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

هشتمین  نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد
Anonym

هشتمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ لطیفه مبین ، رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با اشاره به اهداف تشکیل مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی، بیان کرد: این مجمع بعد از تشکیل مجمع مشورتی بانوان مراکز استان ها و کلانشهرها با هدف توسعه متوازن و همه جانبه درحوزه زنان با ارائه طرح های توانمند سازی، حل مشکلات زنان، برنامه هایی در جهت پر کردن اوقات فراغت ، ایجاد برنامه های برای اصلاح شیوه و سبک زندگی، تبادل نظر و استفاده از تجربیات ارزنده سایر شهرهای کشور در حوزه زنان ایجاد شد.

لطیفه مبین ، رئیس مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل واحد بانوان در شهرداری ارومیه با تصویب شورای اسلامی شهر در اردیبهت 93، عنوان کرد: این واحد در شهرداری ارومیه با فراهم کردن بسترهای اجرای آن یعنی ایجاد معاونت فرهنگی ، اجتماعی در شهرداری میسر شد و در نهایت در بهمن سال 93 واحد بانوان در شهرداری ارومیه تشکیل یافت.

وی تشکیل واحد بانوان در شهرداریها را بسیار مهم دانست و گفت: با تشکیل این واحد بسیاری از موضوعات درباره زنان از جمله ایجاد پارک و مراکز تفریحی، ورزشی و خدماتی برای بانوان، توانمند سازی بانوان و ایجاد مجتمع ها در این رابطه و فراهم کردن بسترها و ارائه برنامه های راهبردی برای رسیدن به اهداف  مورد نظر امکانپذیرخواهد شد.

مبین اضافه کرد: در شهرداری هایی که ساختارهای فرهنگی برای تشکیل واحد بانوان ندارند با ایجاد دفتری می توانند در حل مشکلات زنان راهگشا باشند.

وی با بیان اینکه در سال 93 برای واحد بانوان یک میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای انجام برنامه های تصویب شد، اعلام کرد: در سال 94 نیز همین میزان برای واحد بانوان تصویب شد .

فتحی ، نایب رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز در این نشست با بیان اینکه نشست های مجمع مشورتی زنان عضو شوراهای اسلامی آذربایجان غربی، اظهارداشت: برگزاری این نشست ها  در  توسعه مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرهای استان نقش موثری دارد.

وی نگاه ویژه به مسایل فر هنگی را در توسعه شهرها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این  نشست طرحی با موضوع تبدیل شهرداری ها از نهاد خدماتی به اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رییس شورای اسلامی شهرخوی  تاکید کرد: رسالت شورای اسلامی خوی این است که در اجرای طرح های غیر انتفاعی در جهت تامین رفاه اجتماعی و اجرای عملیات زیر بنایی با ایجاد ظرفیت های جدید و توسعه ظرفیت های موجود قدم بردارد.

Print
818 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان