• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

هنرمندان در این روزهای سخت ویروس کرونا نیازمند حمایت هستند /نگاه ویژه به مباحث فرهنگی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

هنرمندان در این روزهای سخت ویروس کرونا نیازمند حمایت هستند /نگاه ویژه به مباحث فرهنگی

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل پور در مراسم اختتامیه اولین سوگواره تک راویان خورشید با تشکر و قدردانی از بانیان و تلاشگران  اجرای این برنامه فرهنگی، عنوان کرد: در راستای حمایت از فرهنگ باید  شاهد اجرای چنین برنامه های فرهنگی در سطح شهر بیش از پیش باشیم.

به گفته وی برخی اظهار می کنند که در سطح شهر مباحث عمرانی واجب تر از مباحث فرهنگی است و استنباطشان بر این معطوف  است که ابتدا باید عمران در اولویت و آنقدر قوی باشد که ساختمانی ایجاد و کار فرهنگی در آن اجرا شود اما غافل از اینکه در همان شخص متخصص عمرانی اگر ابتدا فرهنگ ایجاد نشود به ایجاد آن ساختمان فکر نخواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مقوله هنر و هنرمند در کل عالم خلقت از ابتدای آفرینش تا الان در بین بشر وجود داشته است، ادامه داد:  در صدر اسلام، اهل بیت(ع) به شاعران آن روزگار بسیار ارزش قایل بودند و همچنین در آن زمان گاها شعر ها آنقدر خوشایند بود که به اندازه وزنشان به آنها اهمیت  داده می شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل پور افزود: این مهم در فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ ایرانی مورد توجه ویژه بود اما در فرهنگ ایرانی برخی حاکمان این مقولات را آن گونه که باید و شاید نتوانستند به منصه ظهور برسانند.

وی اظهار کرد:  همان گونه که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره فرمودند اینکه آن سخنی که توسط هنر ابراز می شود با صدها منبر هم نمیتوان به گوش مخاطب رساند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان تاکید کرد:  هنرمندان تلاشگر در عرصه هنر و فرهنگ این مرز و بوم در این روزهای سخت ویروس کرونا نیازمند حمایت هستند و ما مسئولان نباید  حمایت ها  را  از آنها دریغ کنیم.

Print
207 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان