• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

یادداشت شهردار ارومیه؛ جاودانگی راه و مسلک شیخ نمر
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

یادداشت شهردار ارومیه؛ جاودانگی راه و مسلک شیخ نمر

«وَ لَا تَقُولُواْ لِمَن يُقْتَلُ فىِ سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتُ بَلْ أَحْيَاءٌ وَ لَكِن لَّا تَشْعُرُون» (سوره بقره آیه 154) و به كسى كه در راه خدا كشته شده مرده مگوييد بلكه اينان زنده‌هايى هستند ولى شما درك نمي‌كنيد.

«وَ لَا تحْسَبنَ َّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فىِ سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون» (سوره آل عمران آیه 169) البته نپنداريد كه شهيدان راه خدا مرده‌اند بلكه زنده به حيات ابدى شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود.

خبر اعدام مبارز نستوه و مجاهد راه آزادی شیعیان مظلوم عربستان توسط رژیم سفاک آل سعود، همچون تیری بر قلب انسان‌های آزاده اصابت نمود و موجی از اندوه و غم را در جهان اسلام به راه انداخت.

شهادت آیت الله باقر النمر به همراه 46 تن دیگر از یاران و همرزمان وفادار این عالم ربانی به دست خاندان جنایت کار آل سعود، در حالی که جهان اسلام و در راس آن منطقه پرالتهاب خاورمیانه، در آتش جنگ‌های خانمان سوز مذهبی و طایفه‌ای گرفتار آمده و مظلومانه در حال سوختن و پرپر شدن است، بی‌شک همچون لکه ننگ و سیاهی پاک نشدنی و ماندگار بر پیشانی حاکمان دیکتاتور منش عربستان باقی خواهد ماند تا با ثبت در کتاب تاریخ، آیندگان را از این جنایت ظالمانه و بی‌شرمانه آگاه ساخته و نام و یاد عالمان مبارزی چون شیخ نمر و شیخ نمرهای دیگر را در اذهان و قلب مردمان آزاداندیش و حق‌خواه جاودانه سازد.

همدستی جلادان آل سعود با امپریالیسم اسلام ستیز غرب و رژیم اشغالگر قدس در کشتار مسلمانان بی‌گناه عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین و حمایت آشکار معنوی و اقتصادی از گروهک‌های تروریستی تکفیری همچون داعش و نقش آفرینی به عنوان عروسک خیمه شب بازی آمریکا و هم پیمانان این کشور استعمارگر در اجرای نقشه شوم و پلید خاورمیانه نوین در راستای تجزیه و تکه‌تکه کردن کشورهای مسلمان و در نتیجه از هم گساندن اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام، تفرقه افکنی در میان امت اسلام با توسل به رادیکالیسم مذهبی و... همگی نشان از بازی عربستان و حاکمان این کشور در میدان دشمنان دین مبین اسلام بوده و اقدامات و مواضع تئوری و عملی آن در عرصه تحولات اخیر خاورمیانه و اهداف و استراتژی‌های مغرضانه و شیطانی آن برای آینده منطقه، حاکی از این حقیقت است که آل سعود بر خلاف ادعاهای دروغین و واهی خود، کمر همت به نابودی کامل اسلام و موازین و آرمان‌های متعالی آن بسته است.

اکنون باید پرسید کجایند آن داعیه داران حقوق بشر که تا دیروز با صدور بیانیه‌های تند و تیز علیه ایران، کشورمان را به نقض حقوق انسانی متهم و با قضاوت‌های یک طرفه مجازات و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران صادر می‌نمودند، آیا اکنون چشمانشان کور و گوش‌هایشان کر شده است؟ نمی‌شنوند صدای مظلومانه شیعیان رنج کشیده عربستان را؟! نمی‌بینند جنایات ضد انسانی آل سعود را؟! چرا در حالی که حاکمان دیکتاتور عربستان با زیر پای نهادن اصول دموکراسی و ارزش‌های والای انسانی دست به کشتار و قتل عام مسلمانان بی‌دفاع میزند، نهادهایی چون سازمان ملل سکوت اختیار کرده و تنها به اعلام موضع سطحی و جانب دارانه اکتفا می‌کنند؟ این‌ها همگی گواه و شاهدی مستحکم‌اند برای اثبات این ادعا که امروز رژیم آل سعود تبدیل به بازیچه دست قدرت‌های جبار جهانی برای هدف قرار دادن اتحاد و همبستگی مسلمانان شده و عربستان کاملا در راستای منافع استکباری غرب حرکت می‌کند.

بی‌شک اعدام و به شهادت رساندن شیخ نمر، انقلاب آزادی خواهانه و حق طلبانه شیعیان و دیگر اقشار رنج کشیده عربستان را شعله ور خواهد ساخت و به افول قدرت و پایان حاکمیت ناحق آل سعود سرعت خواهد بخشید.

و در پایان چه زیبا می‌گوید سرو و سالار شهیدان، امام حسین (ع): اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.

محمد حضرت پور؛ شهردار ارومیه

Print
844 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان