• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

۱۵۰ نفر ماهیگیر در نخستین جشنواره ماهیگیری خانوادگی ارومیه شركت كردند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

۱۵۰ نفر ماهیگیر در نخستین جشنواره ماهیگیری خانوادگی ارومیه شركت كردند

احد یوسفی در نخستین روز از جشنواره ماهیگیری خانوادگی كه به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و با مشاركت شیلات و آبزیان استان ذر پارك اللرباغی برگزار شد افزود: در نخستین روز ازبرگزاری این جشنواره شاهد حضور پرشور ۱۵۰ماهیگیر در حوضچه ماهیگیری پارك ائللرباغی ارومیه بودیم.

وی بااشاره به هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی در شهر تصریح كرد: ایجاد شور و نشاط و گسترش فرهنگ گرایش مردم به مصرف ماهی را از اهداف برگزاری این جشنواره است.

با اشاره به استقبال پرشور مردم ارومیه از جشنواره ماهیگیری خانوادگی اظهار كرد: این جشنواره در دو سانس به مدت ۴روز ادامه خواهد داشت  و به سه نفر از صیادان سنگین ترین ماهی صیدشده از حوضچه اللرباغی جوایزی اهدا می شود.

با بیان اینكه یكشنبه (۵شهریور)  اختتامیه جشنواره ماهیگیری خانوادگی ارومیه است اظهار كرد: همزمان با صیادی در حوضچه اللرباغی مسابقه وبرنامه های شاد فرهنگی دیگری نیز با حضور هنرمندان شهر اجرا می شود.

معصوم فصیح مدیر شیلات آذربایجان غربی در ادامه  این مراسم افزود: آذربایجان غربی به جهت شرایط اقلیمی و آب و خاكی آن پتانسیل خوبی برای برگزاری چنین جشنواره هایی در استان است.

فصیح ضمن تاكید بر اهمیت اختصاص مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارها گفت: طبق نظر كارشناسان مصرف دو بار ماهی در هفته به شكل تازه خوری توصیه می شود.

مدیر شیلات آذربایجان غربی افزود: شیلات استان درراستای زمینه سازی برای گسترش فعالیت های صید و صیادی و افزایش سرانه مصرف ماهی و فراورده های ان از طریق رهاسازی بچه ماهی در سدهای استان  تلاش می كند.

Print
323 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان