• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

 آمادگی سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه برای مقابله با زمستانی سخت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

آمادگی سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه برای مقابله با زمستانی سخت

به گزارش روابط عمومی شهردار ی ارومیه ، علی شایگان با بیان این که بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی به احتمال 90 درصد امسال بارندگی زیاد بوده و در نتیجه آن با یخبندان روبه‌رو خواهیم بود، اظهار کرد: در ایام بارندگی مسئولیت جلوگیری از آب گرفتگی تمامی زیرگذرها و تقاطع‌ها بر عهده سازمان زیباسازی است.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه برای جلوگیری از آب گرفتگی زیرگذرها و تقاطع‌ها در تمامی زیرگذرها اکیپ‌های 24 ساعته مستقر کرده تا در صورت آب گرفتگی برای مقابله با این مشکل سریع وارد عمل شوند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه اذعان کرد: از دیگر اقدامات این سازمان به منظور جلوگیری از آب گرفتگی، تعویض شناورهای ضعیف و تقویت آنها بوده است.

شایگان ادامه داد: تمامی شناورهای سطح شهر از جمله شناور تونل امامت، زیرگذر عطایی و زیر گذر دانشکده تعویض و سرویس شده اند تا قادر به کنترل تمامی آبگرفتگی‌ها باشند.

وی افزود: گشت‌های ویژه ای متشکل از تاسیسات برق و جوشکاری نیز برای زمان بارندگی در نظر گرفته شده است زیرا امکان اتصال تزئینات شهری پارک‌ها و میدان‌ها وجود دارد.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی پدافند غیرعامل تشریح کرد: در فضاهای باز که امکان بروز خسارت هنگام بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله بیشتر بوده و احتمال قطعی برق شهری نیز وجود دارد، سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه در نظر دارد با تعبیه سیستم‌هایی برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق شهری، در صورت قطع شدن برق شهری، برخی از قسمت‌های شهر را با نور این سیستم‌ها روشن کند تا دیگر نیازی به برق شهری نباشد.

به گفته شایگان، سرویس‌های بهداشتی مکان‌های پرتردد شهر نیز به پنل‌های خورشیدی مجهز شده اند که بدون استفاده از سوخت فسیلی آب را گرم کنند.

وی گفت: در سطح کشور، ارومیه جزو 5 شهری است که از پنل‌های خورشیدی برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند.

Print
767 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان