• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

181  فقره ماموریت آتش نشانی در شهر ارومیه روی داده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

181 فقره ماموریت آتش نشانی در شهر ارومیه روی داده است

طی یک ماه گذشته؛

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ ابراهیم شاد قوشچی،  رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به تعداد 181 فقره ماموریت آتش نشانی طی یک ماه گذشته،  بیان کرد:  از این تعداد ماموریت آتش نشانی 89 حادثه داخل شهر و مابقی خارج از شهر و در محدوده روستا روی داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه شهر و افزایش جمیعت توسعه تجهیزات و ماشین الات آتش نشانی ضروری است، اظهار کرد:  امسال، 10 ایستگاه اتش نشانی شهر ارومیه بازسازی شد.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به آغاز فصل سرما و حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بیان کرد:  با شروع فصل سرما با توزیع بروشور در بین شهروندان ، مصاحبه در رسانه ملی و مطبوعات، آموزش های چهره به چهره در مدارس نسبت به خطر گاز گرفتگی به مردم هشدار داده می شود.

وی با اشاره به نکاتی در خصوص پیشگیری از بروز حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، افزود: نصب دودکش مستقل با کلاهک برای وسایلی نظیر بخاری و آبگرمکن پکیج ، بازدید و مطمئن شدن از محل اتصال وسیله گاز سوز یا دودکش هر چند گاه، خوداری از عبور دان دودکش وسایل گاز سوز از شیشه چرا که در صورت تماس با شیشه امکان شکسته شدن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد ، نصب نکردن آبگرمکن گازی در مکان های فاقد جریان هوا و بسته از جمله اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از بروز حادثه است .

شاد قوشچی با بیان این که نقص در سیستم دودکش ها از مهم ترین عوامل تولید و انتشار این گاز کشنده است، عنوان کرد:  نصب صحیح دودکش از این جهت  اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص است می شود و این گاز بی رنگ و بی بو است و به همین دلیل به سادگی قابل تشخیص نیست.

وی تاکید کرد:  لازم است توصیه های ایمنی مربوط به نصب اصولی دودکش ها را به کار بست.

Print
377 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان