• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

برگزاري نخستين جشنواره عكس پاييزي از فضاي سبز و باغات اروميه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

برگزاري نخستين جشنواره عكس پاييزي از فضاي سبز و باغات اروميه

مدير روابط عمو مي و امور بين الملل شهرداري اروميه خبر داد؛

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، امرزوه انسان ساكن در شهر ها روز به روز از طبیعت دورتر شده و در عين حال اين نوستالژي در كنارخانواده بودن و مرور خاطرات  در فضا هاي سبز شهري با دنياي مجازي  عجين شده و بيشتر اين دنياي مجازي است كه برآن سبقه گرفته و منجر به كم رنگ شدن حضور انسان ها در دامان طبيعت شده است.این در حالی است که  تنها دلخوشی او همین پارک ها و درختان و باغاتي است که به صورت پراکنده در شهرها و حاشيه آن جلوه گري  مي كنند .اینجاست که باید قدر این نشانه ها و نمایندگان طبیعت را بدانیم و برای آن ارزش قائل بشويم وبا آن آشتي كنيم، طبيعتي كه زيبايي آن در فصل پاييز به اوج خود مي رسد و چشم و دل  هر رهگذري را مي نوازد . در اين ميان زبان هنر تاثير گذار ترين اهرم براي جلب توجه شهروندان و گوشزد كردن اين مهم است .بدين منظور اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداری اروميه،  نخستین جشنواره‌ی عکس پاييزي را  با هدف ارج نهادن و تبيين اهمیت فضاهاي شهري و باغات اروميه كه امروزه  غبار فراموشي بر چهره آن نشسته و ذره ذره شاهد تفكيك آن و قد برافراشتن بناهاي بلند  در آن هستيم، ايجاد شور و نشاط اجتماعي، اشاعه فرهنگ نگهداري و توسعه فضاي سبز، نگاه خلاقانه به فضاي سبز شهر و باغات اروميه و ديد هنري در رابطه با زيبايي هاي فضاي سبز و باغات اروميه  با شرکت شهروندان  برگزار مي كند .

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ ناصر ركاب، مدير روابط عمومي  و امور بين الملل شهرداري اروميه در این خصوص اعلام كرد: نخستين جشنواره عکس پاييزي  در ارومیه  بر گزار مي شود.

رکاب  با اشاره به موضوع عكس هاي نخستين جشنواره عكس پاييزي، گفت: موضوع  عكس ها بايد با محوريت فضاهاي سبز شهري و باغات اروميه باشد.

وي با بيان اينكه هر عكاس درهر بخش مي تواند حداقل 2 اثر را به دبيرخانه نخستين مسابقه عكسي پاييزي در قالب cd  از طريق ارسال حضوري به دبيرخانه جشنواره و يا  از طريق آدرس ايميل به نشاني info@urmia .ir  ارسال نمايد،  تصریح کرد: عكس هاي مي بايست با فرمتJPEG  و با كيفيت اصلي ارسال شود.

ركاب گفت: آثار می‌بایست کاملاً مستند بوده و از هرگونه دستکاری یا حک و اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب شود.

وی با اعلام اينكه شركت براي عموم علاقمندان آزاد است، عنوان كرد:  نام و نام خانوادگي  و مكان عكس بايد در عكس ارسالي قيد شود.

مدير روابط عمومي  و امور بين الملل شهرداري اروميه با بيان اينكه برگزار کننده حق استفاده از آثار برتر را در تالیفات، پوسترها با ذکر نام صاحب اثر بر خود محفوظ مي دارد، اظهار كرد: آثار برگزيده به صورت كتابچه با ذكر صاحب اثر و برگزاري نمايشگاهي بعد از مراحل دواري به ديد عموم گذاشته مي شود.

وي با اشاره به جوایز نخستين  جشنواره عكس پاييزي، بيان كرد: از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر 2عکس در هر بخش و در مجموع 5اثر برگزیده  می شود.

مدير روابط عمومي  و امور بين الملل شهرداري اروميه خاطر نشان كرد: داوری آثار ارسال شده به نخستین جشنواره‌ی عکس  پاييزي منظر فضاي سبز  و باغات شهر اروميه توسط اساتید و متخصصان رشته عكاسي  انجام می‌شود.

وي آخرین مهلت ارسال آثار را  20 آذرماه 1395 اعلام كرد و گفت: علاقمندان مي توانند جهت اطلاع بيشتر با دبيرخانه جشنواره  با شماره تماس 33431209- 044 ، 33440628-044 در ارتباط باشند و يا به صورت  حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس ميدان انقلاب –روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري اروميه  مراجعه کنند.

Print
744 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان