• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شروع ثبت نام درخواست هاي مردمي برای عمليات هرس زمستاني درختان
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شروع ثبت نام درخواست هاي مردمي برای عمليات هرس زمستاني درختان

به گزارش روابط عمومی سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری ارومیه، علی شایگان، مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری ارومیه اعلام کرد: سازمان پارك ها و فضاي سبز اروميه در نظر دارد با توجه به فرا رسيدن فصل زمستان که بهترين زمان هرس درختان و درختچه ها درفضای شهری می باشد نسبت به هرس زمستانه اقدام نمايد.

وی افزود: در سالهای اخیر در برخی از شهرها بدلیل عدم آگاهی از این موضوع ، درختان کهنسال را که طی سالهای متمادی با زحمت و هزینه های فراوان به اندازه قابل توجهی رشد کرده بودند را با هرس غیر اصولی قسمتی ازدرخت را از بین برده و شکل نامناسبی برای درخت در همان سال و سالهای آتی ایجاد می کردند.

شایگان تاکید کرد: درختی که هرس سنگین می‌شود تعداد جوانه‌های کمتری برای رشد شاخه‌هایش در فصل بعد دارد، بنابراین مواد غذایی ذخیره شده در درخت به شاخه‌ها و جوانه‌های کمتری قسمت شده و در نهایت شاخه‌های جدید رشد بیشتری خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری ارومیه  در ادامه گفت: منظور از هرس؛ جوانسازی درختان و متعادل کردن اندام های هوایی یا اندام های زیرزمینی درختان می باشد ومعمولاً هرس زمستانه به هنگام خزان گیاه انجام می‌شود،از این نظر که هنگام خزان، شاخه‌ها فاقد برگ بوده و به آسانی قابل رؤیت هستندواجرای هرس زمستانه دقیق‌ترخواهد بود.

وی تصریح کرد: هرس زمستانه درختان موجب تقویت شاخه‌های تولید شده در سال آینده می‌شود و چنانچه درخت هرس زمستانه نشود یا هرس سبکی در روی آن صورت گیرد، شاخه‌های حاصل از رشددرسال جدید کمتر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبزشهرداری ارومیه در پایان آمادگي آن سازمان را جهت انجام هرس درختان درسطح مناطق پنج گانه ، گلمان و جنگل كاري هاي شهر اعلام داشته واز شهروندان محترم خواست که درخواست هاي خود را به سازمان پاركها و فضاي سبزشهرداری ارومیه  واقع در خيابان كاشاني – خيابان پرهيزگار- به واحد حفظ و گسترش تحویل نمایند.

Print
470 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان