• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

تقويت شوراها و شهرداری ها از اولويتهاي وزارت كشور است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

تقويت شوراها و شهرداری ها از اولويتهاي وزارت كشور است

به گزارش ارتباطات و بین الملل شهرداری ارومیه، سید محمدعلی افشانی، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور افزود: آماده همه نوع همكاري و همفكري با شوراها و شهرداري ها به منظور رفع مشكلات و تقويت جايگاه آنها با بهره گیری از ظرفیت های قانونی هستيم.

وی همچنین بر همراهي و همكاري و همفكري مستمر شوراها، شهرداری ها و معاونتهای امور عمرانی استانداری ها به منظور پيشبرد اهداف مديريت شهري و رفع كاستي هاي اين حوزه تاکید نمود .

افشاني با اشاره به اينكه تقويت نهاد اجتماعي شورا سبب تقويت ساير نهادهاي اجتماعي هم خواهد شد، گفت: حمايت از شوراها بايد از اولويتهاي شهرداري ها و استانداري ها باشد زيرا شورا زماني موفق است كه مجموعه استانداري در كنارش باشد و هماهنگي و همفكري لازم بين آنها و شهرداري وجود داشته باشد.

وي با بيان اينكه مهمترين سرمايه شوراها و شهردار منتخب آنها اعتماد مردم است، تصريح كرد: شورا و شهرداری براي جلب مشاركت مردم در برنامه هاي مديريت شهري باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب و با اجراي طرح ها و پروژه هاي موردنياز مردم رضايت آنان را كسب نمايند.

افشاني با بيان اينكه مردم زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشارکت می نمایند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می شود، افزود: بنابراين شوراها بايد بر نحوه هزينه كرد اعتبارات شهرداري ها و شهردار بر عملكرد مجموعه شهرداري و معاونت هاي عمراني استانداري بر عملكرد شورا و شهرداري نظارت دقيقي داشته باشند.

رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در ادامه با اشاره به محدوديتهاي مالي دولت براي كمك به شهرداري ها و با تاكيد بر اينكه دوران اداره شهر و شهرداري با اتكا به پول فروش نفت و كمك هاي اندك دولتي خاتمه يافته، تصريح كرد: در حال حاضر حركت شهرداري ها به سمت ايجاد درآمدهاي پايدار و جذب منابع مردمي و سرمايه گذاران براي اداره مطلوب شهر ضروري است.

افشاني با اشاره به منابع عظيمي كه در شهرها و مناطق مختلف كشور براي ايجاد ثروت و سرمايه وجود دارد از شهرداران و اعضاي شوراها خواست كه ضمن تلاش براي شناسايي مزيت هاي شهر به منظور ايجاد درآمدهاي پايدار و اجراي پروژه هاي موردنياز مردم، براي جذب سرمايه گذاران داخل شهرها در جامعه اميد ايجاد نمايند.

Print
719 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان