• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

پروژه بام ارومیه در حوزه توزیع ترافیک اجرایی می‌شود/ افتتاح پل B4 تقاطع چهارسطحه آذربایجان کمتر از دو هفته آینده
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

پروژه بام ارومیه در حوزه توزیع ترافیک اجرایی می‌شود/ افتتاح پل B4 تقاطع چهارسطحه آذربایجان کمتر از دو هفته آینده

شهردار ارومیه گفت: چهار استراتژی رفع گره‌های ترافیکی، توزیع ترافیک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و انجام کارهای فرهنگی برای مدیریت ترافیک از سوی مدیریت شهری ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر حسین مهدی‌زاده در آیین افتتاح زیرگذر شهدای خدمت با اشاره به حوزه رفع گره‌های ترافیکی و مطالعه ۱۴ گره ترافیکی، بیان کرد: در حال حاضر سه گره ترافیکی؛ تقاطع شورا -شهید بهشتی، امام علی(ع) و شورا- شهیدان آهندوست جزو مصوبات شورای ترافیک شهرستان و استان بوده  که امروز زیرگذر شهدای خدمت افتتاح شد و ذیل آن نیز زیرگذر امام علی(ع) با پیشرفیت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و رفع گره  تقاطع شورا_ شهیدان آهندوست با ساخت زیرگذر جزو برنامه‌های آتی است.

وی ساخت این سه زیرگذر را پیش‌نیاز و مقدمه برای ساخت زیرگذر مخابرات دانست که با ساخت آن بخش مهمی از ترافیک جنوب شمال شهر  ارومیه مدیریت می‌شود.

شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه موضوعات ترافیکی باید تلفیقی انجام شود، عنوان کرد: صرفاً با ساختن زیرگذر نمیتوان موضوعات ترافیکی را حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه ساخت شریان‌های بیرونی جزو استراتژی دوم مدیریت ترافیک یعنی توزیع ترافیک است، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت بیش از ۱۴ کیلومتر از شریانی یا کمربندی بیرونی ارومیه جزو برنامه‌های اجرایی بوده که ۵/۳ کیلومتر از آن وارد فاز اجرا شد و سال گذشته ۱/۸ کیلومتر از  ۵/۳ کیلومتر همراه با دوربرگردان باغ رضوان افتتاح و عملیات اجرایی ۳/۳ کیلومتر باقیمانده همچنان ادامه دارد که با اتمام آن و ارتباط جاده انهر به پل شهیدلر کورپوسی بخش مهمی از ترافیک محدوده مدیریت می‌شود.

دکتر مهدی‌زاده با اشاره به پروژه جدیدی تحت عنوان بام ارومیه در حوزه توزیع ترافیک، بیان کرد: این پروژه بطول ۴ کیلومتر و عرض  ۴۵ متر از پشت نمایشگاه‌های ‌بین‌المللی پارک جنگلی به بلوار ساوالان متصل شده و در کنار آن پارکی به مساحت ۱۵۲ هکتار با یک طرح کاملا ارگانیک طراحی می‌شود.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را بعنوان استراتژی مهم  مباحث ترافیکی شهر ارومیه عنوان کرد و گفت: شهرداری ارومیه با وجود بحران‌های مالی و مشکلات، ۵۵ دستگاه اتوبوس خریداری و ۲۰ دستگاه اتوبوس را نیز بازسازی کرد که امروز ۱۰ دستگاه از ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده از سوی شرکت مارال صنعت با نازلترین قیمت وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

شهردار ارومیه یادآورد شد: جهت مدیریت ترافیک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی باید به سمت مدلهایی همچون بی آر تی حرکت کرد و این مهم نیز جزو برنامه‌های مهم مدیریت شهری ارومیه است.

وی با بیان اینکه سه استراتژی رفع گره‌های ترافیکی، توزیع ترافیک و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حدود ۶۰ درصد از معضلات ترافیکی شهرها را میتواند حل ‌کند، بیان کرد: ۴۰ درصد از بحث‌های ترافیکی به موضوعات فرهنگی برمی‌گردد و سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل همچنین فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به این مباحث ورود کرده اند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه زیرگذر شورا_ شهید بهشتی که امروز به پاس خدمات و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش مزین به نام شهدای خدمت شده است از  اواخر شهریور ماه سال گذشته کلنگ‌‌زنی و وارد فاز اجرا شد، بیان کرد:  این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌ها، روند عملیاتی خود را در فصل غیرعمرانی و با وجود یک سری تاخیرها خارج از حیطه پیمانکار طی کرد .

وی خاطر نشان کرد: ترکیدگی خط اصلی آب ارومیه در این پروژه نیز منجر به خاکبرداری بیش از ۳۰ هزار متر مکعب همراه با لجن‌برداری شد همچنین روند عملیات اجرایی پروژه به لحاظ زمانی را با یک ماه تاخیر مواجه کرد. 

شهردار ارومیه به آسفالت‌ریزی معابر یکی از مطالبات به حقِ مردم و موضوع مهمی که در سالهای گذشته تحقق نیافته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۳۵ هزار مترمربع، در سال ۱۴۰۱، ۶۲۵ هزار مترمربع و در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون مترمربع  از معابر شهر ارومیه آسفالت شده است.

وی ابراز کرد: در سال جاری نیز تا به امروز بیش از ۴۲۰ هزار متر مربع از معابر آسفالت شده و هدف‌گذاری شهرداری ارومیه، آسفالت ۲ میلیون متر مربع از معابر تا پایان سال جاری است.
 

وی در بخش پایانی سخنان خود به تقاطع غیرهمسطح آذربایجان که جزو مطالبات چندین ساله شهروندان است  اشاره و گفت:  پل B4 تقاطع چهارسطحه آذربایجان مسیر والفجر به کمربندی خاتم الانبیاء(ص) کمتر از دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با این بهره‌برداری، بخش مهمی از ترافیک مدیریت می‌شود.

به گفته وی پلB1  آذربایجان نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری افتتاح می‌شود که با تحقق این مهم، بیش از ۹۷ درصد از عملکردها پروژه آذربایجان عملیاتی خواهد شد.

Print
138 رتبه بندی این مطلب:
2/0
دی ان ان