• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

از توسعه افقی شهر پیشگیری و به سمت بلند مرتبه سازی حرکت کرد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

از توسعه افقی شهر پیشگیری و به سمت بلند مرتبه سازی حرکت کرد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری به نقل از سایت شورای اسلامی شهر ارومیه ؛ عادل فتاحی بیان کرد:  شورای اسلامی شهر ارومیه بعنوان پارلمان محلی برای رفع نیازها و خدمت در همه حوزه های مدیریت شهری نه فقط برای تصمیم گیری در حوزه شهرداری است.
وی اذعان کرد:  شهر ارومیه با جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر با مساحتی حدود ۱۱ هزار هکتار باید ترتیبی اتخاذ شود تا از توسعه افقی به سمت توسعه عمودی و بلند مرتبه سازی که نیاز شهروندان است تامین گردد.
فتاحی گفت: طبق قانون شهرداری‌های کشور مصوبه ۱۳۳۴ بایستی همه طرح های تفصیلی شهری به تایید و تصویب انجمن شهر برسد
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:  متأسفانه قانون ابلاغ محدوده بافت های تاریخی بدون اطلاع ( مقام عالی استان ، مدیران شهری و اداره کل راه و شهرسازی ، شورای اسلامی شهر و شهرداری ) و بدون توجه به اقدامات انجام شده و حقوق  مکتسبه عدم احیای بافت و استفاده از تشریفات ساخت و ساز شده تاکنون هنوز ضوابط و دستورالعمل مربوطه ابلاغ نشده است.
وی اذعان کرد: در شرایطی که در دوره دوم شورا بعلت سپری شدن حدود یک دهه از طرح تفصیلی مطالعات طرح شارمند بلند مرتبه سازی و یک طبقه مصوبه شورا اسلامی شهر مجوز نه طبقه در بلوار باهنر صادر گردید و اکنون در طرح تفصیلی ۶ طبقه قابل اجرا است تکلیف خط آسمان و جداره خیابان و سیما و منظر شهر و وضعیت آشفتگی ارتفاع و نمای ساختمان چگونه خواهد بود.
وی در ادامه اظهار کرد: یک سری از موارد کمیسیون ماده پنج علیرغم واگذاری سهم دولت متاسفانه مشاور سهم مالک با عنوان سرانه خدمات شهری پیشنهاد نموده که مشکلاتی برای مدیریت شهری و شهرداری ایجاد نموده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مشکلات اجرای شبکه معابر در بافت تاریخی و فرسوده علیرغم اجرای کردن حدود هشتاد درصد پلاک مانند ادامه خیابان سرداران حد فاصل خیابان امام(ره) تا شهید باکری و مجوز های صادره و حقوق مکتسبه شهروندی و اعتراض ساکنین محله در بلاتکلیفی می باشد.
وی افزود: مشکلات طراحی اراضی پادگان لشکر ۶۴ با انتظارات چهار دهه شهروندان و اکثریت شبکه معابر داخل پادگان بصورت پیاده راه و پیاده گذر طراحی و هیچ مشکل ترافیکی پیرامون و محدوده ۷۳ هکتاری پادگان را تامین نخواهد کرد و در آینده خود یک معضل خواهد بود.
فتاحی در ادامه اذعان کرد: دستور العمل جدید سازمان نظام مهندسی و ابلاغیه اداره کل راه و شهرسازی استان و سطح اشغال و طبقات ابلاغی هم خوانی و هماهنگی با احداث های قبلی نداشته و یک نوع مغایرت و ناهماهنگی ایجاد می کند،  یک نکته بسیار مهم و پراهمیت که مدتی است در شهر بعنوان یک عرف و قانون تبدیل شده است بحث رضایت همسایه در پیشروی و یا طبقات هیچگونه وجاهت قانونی نداشته و دستگاه های نظارتی بایستی این موضوع را مدیریت کنند نه همسایه با دریافت وجه از همسایه رضایتمندی اعلام کند.
وی گفت:  بنده فکر می کردم با وجود مجریان ذیصلاح دیگر شاهد تخلفات ساختمانی نخواهیم بود ولی متاسفانه طرح مجریان نیز خود عاملی بر تخلفات ساختمانی شده است.
فتاحی در ادامه افزود: بحث دو نقشه بودن در سازمان نظام مهندسی باید منتفی شود، یک نقشه برای اخذ پروانه و یک نقشه برداری برای اجرایی کردن ساختمان‌ها باید حذف شود .
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ادارات متولی بایستی در یک مهلت قانونی نسبت تملک کاربری های آموزشی ، بهداشت درمان و ورزشی  تعیین تکلیف کنند در غیر اینصورت برابر ماده واحده شهرداری می تواند نسبت به صدور مجوز اقدام کنند.
وی افزود: شهرک والدین شاهد که اکثریت آن از خانواده های معظم شهدا می باشند با گذشت چند دهه با وجود طی مراحل قانونی و واگذاری زمین متاسفانه بعلت معارض مالک اقدام به توقف عملیات از مراجع قضایی نموده و مشکلات زیادی را برای شهروندان و ساکنان این شهرک ایجاد نموده است ، از استاندار محترم ، اداره کل راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهر و شهردار درخواست حل مشکل شهروندان را درخواست می نمایم.
وی همچنین با اشاره به اعتراض کسبه و بازاریان در راه اندازی طرح میدان امام و شبکه های معابر اطراف آن در کنار  یکی از بناهای میراثی ثبت شده ( مسجد جامع) ارومیه درخواست تعیین و تکلیف و مدیریت طرح میدان امام شد.
مهندس عادل فتاحی همچنین گفت: شهرداری برای یک سری ساختمان ها برگ مفاصا حساب و گواهی استعلام صادر نموده است علیرغم حقوق مکتسبه مجددا کاربری غیرمسکونی اعلام شده است.

Print
391 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان