• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ساخت کانال سیل‌گیر خیابان شهید پیام از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ساخت کانال سیل‌گیر خیابان شهید پیام از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه گفت: با انجام ۳۵۷ متر از کانال سیل‌گیر خیابان شهید پیام، ساخت این کانال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش امور ارتباطات معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه، ابراهیم صفری در جریان بازدید از کانال آبهای سطحی، بیان کرد: در خصوص احداث کانال سیل‌بر خیابان شهید پیام، این طرح در طول ۹۰۰ متر با دو مقطع به طول ۴۵۰ متر در امتداد خیابان شهید زرین و ۴۵۰ متر طول دیگر در امتداد خیابان جنت به سمت راهداران در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: مقاطع به صورت باکس بتنی مسلح طراحی شده و تاکنون به طول ۳۰۰ متر در خیابان شهید زرین و ۵۷ متر در طول خیابان شهید طریقت اجرا شده که پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد برآورد می‌شود.

صفری افزود: برابر برنامه زمانبندی تا انتهای خرداد ماه سال جاری، کل پروژه به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به توجیه فنی این پروژه، گفت: هدف ساخت این کانال سیلاب‌بر، مهار سیل ناشی از حوزه مناطق بالا دست شهید آبشناسان و شهید صیاح و انتقال به کانال زنبق و نهایتاً از طریق این کانال به رودخانه شهرچایی است.

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه اظهار کرد: این پروژه به لحاظ هیدرولیکی توانایی عبوردهی دبی آب بالغ بر ۲۰ متر مکعب در ثانیه در پایین دست را دارد که از لحاظ بهداشت و ارتقاء کیفیت محیط زیست یک زیرساخت اساسی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه برابر تاکیدات شهردار محترم ارومیه، تهیه اسناد مناقصه کانال خیابان زنبق در عرض ۶ متر در دست اقدام قرار گرفته که بنا داریم در حوزه سیل و دفع آب‌های سطحی و مدیریت روان آبها با طرحی جامع، همه مشکلات مرتفع شود.

Print
48 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان