• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

وجه تمایز نمایشگاه ائل‌فن از سایر نمایشگاه‌های حوزه فناوری، نگاه فناورانه به توسعه و پیشرفت است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

وجه تمایز نمایشگاه ائل‌فن از سایر نمایشگاه‌های حوزه فناوری، نگاه فناورانه به توسعه و پیشرفت است

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ائل‌فن بزرگترین رویداد دانش‌آموزی شمال‌غرب کشور در ارومیه، گفت: این رویداد شامل نمایشگاه اختراعات، ابتکارات، نوآوری‌ها و دستاوردهای دانش‌آموزان شمال‌غرب کشور در سه محور دانش‌آموزی، مدرسه‌ای و معلمی است.

به گزارش امور ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، احد عباس‌زاده با اشاره به مشارکت شهرداری ارومیه در این رویداد، افزود: امروزه با بزرگ شدن شهرها همچنین افزایش تنوع نیازهای شهروندان روبرو هستیم و شهرداری‌ها از فضای گذشته خارج و وارد فاز جدیدی شده‌اند که این فضا نیازمند تحول و داشتن زیرساخت‌های متفاوت از گذشته است.

وی عنوان کرد: به علت تنوع وظایف و مسئولیت‌های مدیریت شهری و با توجه به اینکه روز به روز بر این مسئولیت‌ها در حوزه‌های مختلف زندگی شهری افزوده می‌شود، مسائل مرتبط با مدیریت شهری نیز دچار پیچیدگی خاصی شده و این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تصریح کرد: فناوری اطلاعات از ابتدای ورود به عصر جدید همواره عامل حل مسائل، مشکلات و آسانی مسائل پیچیده همچنین کمک به رفاه شهروندان بوده و همواره راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات و مسائل ارائه کرده است.

وی ادامه داد: امروزه نقش فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های مدیریت شهری بی‌بدیل و غیرقابل انکار است و لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند و الکترونیکی است که مبنا و اساس آن ایده‌های نو و فناورانه است.

به گفته عباس‌زاده ایجاد شهر هوشمند بدون ایجاد و توسعه شهرداری هوشمند غیرقابل امکان است و شهرداری هوشمند نیز نیازمند توسعه دانش و ایده‌ها در حوزه فناوری اطلاعات است که بخش مهمی از آن به دست دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان آینده‌سازان کشور قابل حل است.

وی جلب مشارکت آحاد شهروندان از تمامی اقشار را یکی از ملزومات مدیریت کارآمد شهرها عنوان کرد و یادآور شد: افزایش مشارکت محلی موجب افزایش رضایت شهروندان می‌شود و از همین رو شهرداری ارومیه نیز در راستای جلب مشارکت شهروندان از تمامی اقشار جامعه و به ویژه دانش‌آموزان و استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌های آنان یکی از حامیان و متولیان برگزاری رویداد بزرگ ائل‌فن بوده و اقدام به برگزاری این نمایشگاه و جشنواره کرده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهردای ارومیه خاطرنشان کرد: آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌های این حوزه متمایز می‌کند، نگاه فناورانه به توسعه و پیشرفت و میدان دادن به فعالان زیست بوم فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای رفع چالش‌های پیش رو در سطح آذربایجان‌غربی است.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه با توجه به نگاه حمایتی خود از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های بومی جهت توسعه و رفع چالش‌های موجود در مدیریت شهری، امیدوار به شرکت تمامی نخبگان و شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری بوده تا با همکاری و استفاده از دانش شرکت کنندگان، گامی بلند جهت توسعه شهر ارومیه با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود بردارند.

عباس‌زاده دستیابی به شهری هوشمند را لازمه داشتن شهری توسعه یافته و امن عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اهداف شهرداری ارومیه در مشارکت برای برگزاری چنین رویدادی شناسایی استعدادها و حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های نو و جدید در امور مربوط به مدیریت شهری و همچنین تشویق، تقویت و هدایت دانش‌آموزان مستعد به سمت قله‌های موفقیت و دانش است.

Print
30 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان