• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

اقدام شهرداری ارومیه درکاشت گیاهان مقاوم برای کاهش مصرف آب در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

اقدام شهرداری ارومیه درکاشت گیاهان مقاوم برای کاهش مصرف آب در ارومیه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ علی شایگان، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه  با بیان این که وجود فضای سبز به عنوان یکی از عناصر ضروری زندگی شهری و عامل کاهش تنش در افراد، لازم و ضروری است، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی ایران و کاهش منابع آبی و نزولات جوی، آب تخصیص یافته برای آبیاری فضای سبز باید به صورت بهینه و با راندمان بالا مصرف شود.


وی با اشاره به اینکه استفاده از گیاهان پوششی می تواند در اصلاح الگوی مصرف آب در فضای سبز شهری کمک کند،
 تاکید کرد: گیاهان پوششی کشت شده در فضای سبز ارومیه سبب افزایش تخلخل خاک، سبک تر شدن بافت خاک و کاهش درصد علف های هرز می شوند.


به گفته وی، با توجه به تنوع بالای گیاهان پوششی و امکان دستیابی به گونه های با نیاز آبی کم می‌توان با انتخاب گیاهان سازگار با هرمنطقه و مقاوم به انواع متفاوت تنش‌های محیطی، مصرف آب در فضای سبز را بهینه کرد.


مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در جهت اهداف سازمان برای استفاده بهینه از آب، اقدام به کاشت و تکثیر گیاهان پوششی مقاوم به کم آبی و جایگزین چمن  که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار است، کرد.


وی در ادامه از سمپاشی درختان شهر خبر داد و گفت: با توجه به احتمال آلودگی درختان نارون، بید و همچنین دیگر درختانی که تنه آنها از انواع سوسک‌های چوبخوار آسیب دیده است، این سازمان  اقدام به این عملیات نمود.

Print
672 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان