• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفت؛نصب نماد کتاب در تقاطع غیرهمسطح سرو ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفت؛نصب نماد کتاب در تقاطع غیرهمسطح سرو ارومیه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛  مجتبی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه  افزود: با توجه به ضرورت کتابخوانی و تشویق شهروندان به مطالعه، طرح ساخت و نصب نماد کتاب به ابعاد 20/2 متر در 2 متر و با ارتفاع 3 متر از جنس بتن در محل تقاطع غیرهمسطح سرو انجام شد.

 وی در ادامه از اجرای بیش از هزار مترمربع نقاشی دیواری و رنگ آمیزی در تقاطع غیرهمسطح سرو نیز خبر داد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌ها و طرح‌های جدید برای رنگ‌آمیزی این تقاطع اقدام شده و نقاشی آن در حال انجام است.

 به گفته علیزاده، سازمان زیباسازی به منظور تکمیل زیبایی‌های شهر، نقاشی دیواره‌های تقاطع‌های غیرهمسطح را در دستور کار قرار داد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به اجرای 1500 متر کاشی شکسته با طرح‌های نوین در پایه‌های تقاطع غیرهمسطح میثم، اظهار کرد: این کاشیکاری‌ها به صورت تلفیقی از نقاشی برجسته اسلیمی و ایرانی اصیل، با صرف اعتبار 200 میلیون تومان در پایه‌های تقاطع غیرهمسطح میثم در حال اجراست.

علیزاده با اشاره به افزایش زیبایی های بصری تقاطع‌های غیرهمسطح با اجرای چنین طرح‌هایی، تاکید کرد: شهروندان در حفظ و نگهداری طرح‌های نقش ‌بسته بر دیوارها و تقاطع‌های غیرهمسطح نقش بسزایی دارند و مشاركت آنان سبب ماندگاری این زیبایی‌ها می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از هنرمندان بومی برای اجرای طرح‌های نقاشی روی دیوارهای فرسوده شهر، افزود: نقاشی‌های دیواری موجب شور و نشاط اجتماعی و زیبایی منظر شهری می‌شود.


Print
549 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان